۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85626340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احداث سردخانه از اولویت‌های جهاد کشاورزی زنجان است

زنجان - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: احداث سردخانه برای نگهداری محصولات در اولویت نخست حمایت از طرح‌های صنایع تبدیلی کشاورزی در استان است.

روح الله حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرمایه گذاری برای احداث سردخانه های مورد نیاز در بخش کشاورزی استان دارای توجیه اقتصادی است و دولت نیز در این زمینه حمایت های خوبی را انجام می دهد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴ سردخانه با ظرفیت ۴۶ هزار تن در استان فعالیت دارد و البته نیاز استان به احداث و توسعه سردخانه ها بیش از این میزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی، تولید گوشت قرمز، پرورش طیور و بخش شیلات از اولویتهای بعدی جذب سرمایه گذاری و حمایت از طرح های تولیدی بخش کشاورزی در استان است.

حسنی افزود: بخش کشاورزی در استان زنجان اهمیت ویژه‌ای دارد و بیش از ۳۲ درصد سهم اشتغال استان را به خود اختصاص داده در حالیکه میانگین سهم اشتغال کشور در این بخش ۱۸ درصد است.

وی اظهار داشت: استان زنجان با ۱.۳ درصد مساحت کل کشور حدود ۸۴۰ هزار هکتار عرصه های مناسب کشاورزی معادل پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را دارد.

بخش کشاورزی در استان زنجان حدود ۱۰۰ هزار بهره‌بردار دارد که به تولید انواع محصولات زارعی و باغی اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha