دانشگاه شهید ستاری از خط شکنان عرصه‌های تخصصی در امور هوانوردی است

تهران-ایرنا- فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه بهره‌گیری از توان فکری نخبگان زمینه ساز تحول و ترقی در نیروی هوایی شده است، گفت: دانشگاه هوایی شهید ستاری از خط شکنان عرصه‌های تخصصی در امور هوانوردی است که توانسته گام‍‌های طلایی در حوزه پژوهش بردارد.

به گزارش ایرنا از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی روز یکشنبه در جمع پژوهشگران دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، با اشاره به اهمیت و نقش پژوهش در ماموریت‌های نیروی هوایی ارتش، گفت: پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: توسعه علمی، صنعتی و نظامی هر نیرویی بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود؛ پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه پایدار در نیروی هوایی به شمار می‌آید.

فرمانده نیروی هوایی ارتش، تحقیق و پژوهش را محور پویایی، ایستایی و مقاومت در تخصص‌های هوایی دانست و یادآور شد: در مسیر پژوهش، دانشگاه هوایی شهید ستاری به عنوان از خط شکنان عرصه‌های تخصصی در امور هوانوردی است که توانسته گام‌های موثری در حوزه تحقیقات بردارد.

امیر واحدی، تاثیرگذاری هر چه بیشتر نخبگان را در یک جامعه برابر با اقتدار آن جامعه دانست و اظهار کرد: بهره گیری از توان فکری نخبگان زمینه ساز تحول و ترقی در نیروی هوایی شده است و طبق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در صورتی که کشوری به دو سلاح علم و فناوری مجهز شود، به اقتدار جهانی می رسد.

وی افزود: به همین علت، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به ضرورت و ارج نهادن به پژوهش و نوآوری داشته و از لحاظ کیفی و کمی نیز رشد قابل توجهی در حوزه پژوهش داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha