ارائه خدمات آسان، ارزان و بی‌منت محور اقدامات سازمان ثبت اسناد است

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: همه خدمات سازمان ثبت اسناد بر اساس تاکید ریاست قوه قضاییه، ارائه خدمات آسان، ارزان و بی‌منت برای مردم است و هم افزایی سایر نهادها می‌تواند ما را در این مسیر یاری کند.

به گزارش ایرنا از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حسن بابایی روز یکشنبه در دیدار با سردار نوروزی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا با اشاره به شروع فعالیت مشاورین املاک در سامانه کاتب اظهار داشت: راه‌اندازی این سامانه یکی از اقدامات مهم در ساماندهی فرایند معاملات در کشور است.

وی تصریح کرد: سامانه کاتب که بر اساس قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول راه‌اندازی شده است زمینه ایجاد وحدت رویه و نظارت و ساماندهی بر فعالیت و عملکرد مشاوران املاک را درچارچوب قانون فراهم کرده است.

فعالیت ۱۷۰ هزار مشاور املاک در کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: در راستای اجرای هر چه بهتر قانون الزام انتظار داریم اهرم نظارتی و بازدید از مشاوران املاک که حدود ۱۷۰ هزار واحد را شامل می‌شود از سوی فراجا اعمال شود تا کارها در بستر قانونی پیش رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات حوزه الکترونیکی سازی فرایندها گفت: اخیرا سه فرایند پلمب الکترونیکی دفاتر، سامانه تعیین هوشمند نام و صدور سند الکترونیکی برای افراد حقوقی در حوزه ثبت شرکت‌ها و موسسات تجاری به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اقدام دیگر سازمان ثبت در شناسایی شرکت‌های صوری و غیر فعال و تعلیق شناسه آنان تا تعیین تکلیف خبر داد.

بابایی گفت: امیدورام بتوانیم فراتر از سامانه‌ها و کاتب همکاری‌های خود با فراجا را گسترش دهیم. حتی در موضوع ثبت شرکت ها، نظارت بر شرکت ها، شناسایی شرکت‌های صوری، بازدید از دفاتر شرکت‌ها و ایجاد شفافیت در اجاره اماکن تجاری، می‌توانیم همکاری داشته باشیم و در آینده نزدیک تفاهم نامه‌ای در این خصوص تنظیم شود.

اخذ تاییدیه صلاحیت فردی، انتظامی و فنی برای کسب و کارهای مجازی بدون مراجعه حضوری

علی سردار نوروزی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا نیز ضمن تقدیر و تشکر از تلاش سازمان ثبت در جهت کاهش تخلفات و جرایم در حوزه املاک گفت: سامانه کاتب و اتصال مشاوران املاک در آن از جمله مسائلی است که به حوزه کاری فراجا ارتباط دارد. این سامانه به اذعان خود اتحادیه مشاوران، بسیار پویا و کار با آن راحت و کاملا گویا است.


سردار نوروزی افزود: در سراسر کشور پلیس نظارت بر اماکن را داریم و در زمینه هوشمندسازی ارائه خدمات به مردم به درگاه ملی متصل هستیم و اکنون در سراسر کشور اخذ تاییدیه صلاحیت فردی، انتظامی و فنی برای کسب و کارهای مجازی را بدون حضور فیزیکی و مراجعه حضوری افراد پیش می‌بریم؛ از اینرو برای اجرای این طرح و سوق دادن مشاوران املاک می‌توانیم کمک قابل توجهی داشته باشیم.

براساس این گزارش، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با اهدای لوح از زحمات سردار نوروزی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا تقدیر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha