رشد ۲۰۰ درصدی خرید ماشین آلات جمع آوری زباله روستایی در خوزستان

دزفول - ایرنا - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان گفت: خرید و توزیع ماشین آلات جمع آوری زباله میان دهیاری‌های استان طی ۲ سال گذشته رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به ۲۰ سال قبل از آن داشته است.

مرتضی باوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ابلاغ اعتبارات عوارض آلایندگی به روستاهای خوزستان موجب شد تا گام‌های مهمی برای مدیریت پسماند دهیاری‌ها و روستاهای استان برداشته شود.

وی با اشاره به هدف گذاری برای جمع آوری مکانیزه زباله در تمام روستاهای خوزستان، ادامه داد: هم اکنون جمع آوری زباله در تعداد قابل توجهی از بخش‌های استان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان بیان کرد: خرید و توزیع ماشین آلات جمع آوری پسماندهای روستایی به منظور مدیریت بهینه پسماند در مناطق روستایی به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت و طی ۲ سال اخیر تعداد زیادی ماشین حمل زباله میان دهیاری‌های خوزستان توزیع شد.

وی افزود: ۴۰۰ خودروی حمل زباله، نیسان جک دار و خودروهای عمرانی طی ۲ سال گذشته به صورت نقد و یا تسهیلات پست بانک خریداری و میان دهیاری‌های خوزستان توزیع شده است.

باوی ادامه داد: تفکیک زباله از مبدا، احداث مراکز دفع زباله و برگزاری آموزش‌های محیط زیستی به دهیاران، اعضای شوراهای روستایی و اهالی روستا از جمله اقدام‌های مشترک اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان و اداره کل حفاظت محیط زیست این استان است.

وی با اعلام حمایت استانداری خوزستان از اجرای طرح‌های محیط زیستی در روستاهای این استان افزود: اجرای طرح‌های محیط زیستی در تمام روستاها و دهیاری‌ها حمایت می‌شود.

به گزارش ایرنا، طی ۲ سال اخیر ۳۳ هزار میلیارد ریال برای روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری خوزستان از محل عوارض آلایندگی واریز و پنج هزار و ۶۵۰ طرح تعریف شد که بخش زیادی از این طرح ها در حال اجرا و یا به بهره برداری رسیده‌اند.

اوایل شهریور امسال همزمان با هفته دولت یک هزار و ۶۰۵ طرح عمرانی روستایی با اعتبار بیش از ۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان به بهره برداری رسید که این تعداد طرح در کشور بی نظیر بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha