اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر استانی بسیج در سالن فدک اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون فرهنگی، هنری سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: آیین اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر استانی بسیج روز چهارشنبه در سالن فدک اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمد لطیفی مجره روز یکشنبه در نشست خبری افزود: پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر استانی بسیج که فرایند اجرایی آن از تیرماه در اردبیل آغاز شده بود، به روزهای پایانی خود نزدیک شده است و آیین اختتامیه آن بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ ناب بسیج، بسط و توسعه فرهنگ و هنر ایرانی - اسلامی، بازتاب هنرمندانه و متعهدانه فعالیت ها و دستاوردهای بسیج، مهارت افزایی شبکه تئاتر بسیج، استعدادیابی و ظهور جوانان علاقمند به تئاتر و حمایت از هنرمندان متعهد و جهادی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون فرهنگی، هنری سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به تعطیلی چندین ساله جشنواره تئاتر بسیج استان، بیان کرد: این جشنواره با حمایت‌های سردار محمدی اصل فرمانده سپاه استان، مسئول سازمان بسیج هنرمندان، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج، شرکت طنین پیک سبلان (بتا) شهرداری و اعضای شورای شهر اردبیل، سازمان فرهنگی هنری شهرداری اردبیل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

سرهنگ لطیفی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محور مقاومت به ویژه سیدحسن نصرالله، عباس نیلفروشان و اسماعیل هنیه، ادامه داد: توجه به عناصر و مولفه‌های مهم و تاثیرگذار ادبیات مقاومت و استفاده از زبان هنر از جمله تئاتر با اتکا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب یکی از مهمترین نکاتی است که باید در شرایط حسای کنونی مورد توجه هنرمندان و دست‌اندرکاران جشنواره تئاتر قرار گیرد.

جشنواره پنج‌گانه در استان اردبیل برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل هم در این نشست گفت: امسال پنج جشنواره از جمله جشنواره دو سالانه عکس، تئاتر، فیلم، موسیقی و سرود، جشنواره هنرهای تجسمی در این استان برگزار می‌شود.

سرهنگ علی مردانه افزود: این جشنواره‌ها به منظور تقویت و توسعه شبکه هنری بسیج به عنوان رکن فعالیت های تربیتی و هنری در بسیج بر اساس سند اعتلا و فعالیت‌های درون شبکه ای در بسیج هنرمندان اجرا می شود.

وی تقویت و توسعه شبکه هنری انقلاب و تبیین مبانی نظری و شاخص های و معیارهای هنر انقلاب اسلامی مطابق با تدابیر امامین انقلاب را از اهداف برگزاری این جشنواره ها عنوان کرد.

به گفته مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل، تمرکز زدایی و هویت بخشی به فعالیت های هنری در سراسر استان، جذب حداکثری و کیفی هنرمندان و شناسایی و پرورش هنرمندان جوان انقلابی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره های هنری در استان است.

سرهنگ مردانه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " هنر دقیق‌ترین و رساترین وسیله انعکاس اندیشه‌ها و آرمان های شریف است و هنری که در خدمت حق، انسانیت و راستی و درستی باشد، ارزشمند محسوب می شود"، افزود: امیدواریم هنرمندان استان با تولید آثار ارزشمند دین خود را به همنوعان و میهن اسلامی ادا کنند.

دبیر پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر استانی بسیج اردبیل هم در این نشست گفت: این جشنواره با حضور هنرمندان استان در سه بخش صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه نویسی برگزار می شود.

محمدرضا خدایی افزود: بعد از انتشار فراخوان در مجموع ۲۹ اثر شامل ۲۱ اثر در بخش صحنه ای و هشت اثر در بخش خیابانی برای شرکت در پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر استانی بسیج اردبیل اعلام آمادگی کردند.

وی اظهار کرد: از این تعداد در بخش صحنه ای، ۱۲ اثر از اردبیل، چهار اثر از مشگین شهر، سه اثر از شهرستان گرمی و ۲ اثر از شهرستان مشگین شهر و در بخش خیابانی نیز سه اثر از شهرستان مشگین شهر، سه اثر از شهرستان گرمی، یک اثر از خلخال و یک اثر نیز از اردبیل بود.

این فعال فرهنگی با اشاره به مدت زمان کم و محدود برگزاری این جشنواره، بیان کرد: با همت و تلاش هنرمندان و علاقمندان در نهایت ۱۵ اثر در بخش صحنه ای و پنج اثر نیز در بخش خیابانی توسط هنرمندان استان تولید و به مرحله بازبینی رسید.

دبیر پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر استانی بسیج اردبیل با بیان اینکه فریبا مهرزاد، مجید برجعلی زاده و فاطمه عظیمی از هنرمندان فعال و نامی استان به عنوان هیات بازبینی و انتخاب این جشنواره بودند، اضافه کرد: هیات بازبینی در مجموع ۱۰ اثر، شامل هفت اثر در بخش صحنه ای و سه اثر در بخش خیابانی را به مرحله اجرا و مسابقه انتخابو به دبیرخانه جشنواره معرفی کردند.

خدایی ادامه داد: آثار راه یافته به مرحله نهایی پانزدهمین دوره جشنواره استانی بسیج اردبیل با عنوان "سودای عشق" از روز دوشنبه ۲۳ مهرماه تا روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه به مدت سه روز در سالن اصلی و پلاتو استاد نجفلو مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل به نمایش در آمده و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه روح الله حبیب زاده، علی دانش و کریم عظینی ججین به عنوان اعضای هیات داوران این جشنواره انتخاب شده اند، گفت: هیات داوران آثار منتخب و نفرات برتر در بخش های مختلف را معرفی خواهند کرد.

وی افزود: ۲ اثر در بخش صحنه ای و ۲ اثر در بخش خیابانی به عنوان منتخبان استان اردبیل به دبیرخانه سراسری و کشوری این جشنواره معرفی خواهد شد.

دبیر پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر استانی بسیج اردبیل با اشاره به معرفی بیش از هفت اثر از این استان در بخش نمایشنامه نویسی به دبیرخانه کشوری، اظهار کرد: بخش نمایشنامه نویسی این جشنواره مرحله استانی نداشته و آنها به طور مستقیم به مرحله کشوری معرفی شدند.

خدایی با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره در بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل، افزود: حضور و تماشای تمامی آحاد مردم و علاقمندان در این جشنواره آزاد و رایگان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha