نبیه بری؛ بازیگر کلیدی در رایزنی‌های سیاسی و حامی مقاومت در برابر فشارهای غربی-عربی

تهران- ایرنا- یک رسانه عرب زبان به نقشی پرداخته است که رئیس پارلمان لبنان در سایه جنگ رژیم صهیونیستی علیه این کشور ایفا می‌کند.

به گزارش امروز دوشنبه ایرنا، رای الیوم در مطلبی نقش «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان را در برهه کنونی بررسی کرده است.

این رسانه آورده است: نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان هر مقامی که به لبنان می‌آید یا هرگونه تماس از سوی کشورهای عربی را به نبیه بری رئیس پارلمان لبنان ارجاع می‌دهد؛ موضوعی که توجه بسیاری از محافل دیپلماتیک را به خود مشغول کرده است. این تا جایی است که یک دیپلمات غربی در امان فاش کرد که نجیب میقاتی وقتی صحبت از آینده سیاسی جبهه های مقاومت لبنان می‌شود، پاسخ را منحصرا به نبیه بری رئیس پارلمان ارجاع می دهد.

رای الیوم نوشت: در دیدارهای پشت درهای بسته، میقاتی از نبیه بری به عنوان شریک مورد اعتماد همه طرف های معادله نام برده است. به همین دلیل است که کانال سیاسی و دیپلماتیک برای اولین بار میان وزارت خارجه اردن و دفتر رئیس پارلمان لبنان برقرار شد. همچنین ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن هنگامی که سوار بر یک هواپیمایی نظامی به لبنان سفر کرد با رئیس پارلمان لبنان دیدار کرد. در امان نبیه بری را با توجه به مشکلات مربوط به رهبری حزب الله، تشریح کننده دیدگاه سیاسی مقاومت می دانند.

این رسانه آورده است: کشورهاییی مانند امارات و عربستان نیز طرح های خود را با نبیه بری در میان می گذارند. طبق برداشت دیپلمات های غربی، نبیه بری سخنگوی سیاسی مقاومت لبنان شده است و او در حال تبدیل شدن به یک بازیگر بسیاری کلیدی در رایزنی های سیاسی است و میقاتی نیز از این موضوع حمایت می کند.

رای الیوم در ادامه به فشارهای برخی کشورهای عربی و غربی به نبیه بری اشاره کرده که رئیس پارلمان لبنان در پاسخ به آنها، اولویت را آتش بس دانسته و پرداختن به پرونده های دیگر مدنظر طرف های داخلی، منطقه ای و عربی را در وهله بعدی دانسته است.

این رسانه نوشت: دفتر نبیه بری رئیس پارلمان لبنان به محلی تبدیل شده است که هرکه وارد یا خارج می شود یا پیشنهاد یا طرحی می دهد، باید با او هماهنگی لازم را به عمل آورد. مشاوران نزدیک به رئیس پارلمان لبنان نقش وی را به عنوان یک فیلتر ملی قابل اعتماد برای مقابله با طرحهای آسیب زننده به مقاومت و ایفای نقش قوی قلمداد می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha