۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۷
کد خبر: 85627231
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خادمان حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) در قم عزاداری کردند

قم- ایرنا - همزمان با سالروز رحلت جانسوز حضرت فاطمه‌ معصومه(س)، آیین سوگواری خادمان و زائران کریمه اهل‌بیت به همراه اقشار مختلف مردم قم روز دوشنبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمع کثیری از زائران، خادمان و ارادتمندان بانوی کرامت به همراه مردم متدین و دوستدار ولایت قم، با اجتماع در بیت‌النور و محل اقامت آن حضرت، دسته عزاداری باشکوهی را تا حرم حضرت معصومه(س) و کنار مضجع شریف دختر موسی‌ بن‌ جعفر(ع) برپا نمودند.

حضور خادمان حرم‌های مطهر حضرت معصومه، امام‌رضا(ع) و مسجد مقدس جمکران با شال‌ها و حمایل‌های منقش به نام مبارک اهل‌بیت و حمل اسپندان، جلوه‌ای معنوی به این آیین داده بود.

سوگواران پس از تشرف به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) و ابراز ارادت محضر نورانی آن بانو، در این مصیبت بزرگ، اشک ماتم ریختند.

استاد حوزه علمیه قم در این آیین طی سخنانی با اشاره به زندگانی گهربار حضرت معصومه(س) اظهار داشت: آن بانوی بزرگوار، نسبت به امام معصوم، معرفت خاصی داشت.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری همچنین تقوی الهی و پایبندی به ارزش‌های دینی را ویژگیهای خواهر امام هشتم ذکر کرد و بیان داشت: حضرت معصومه(س) به‌واسطه برخورداری از ایمان بسیار قوی، از نزدیک‌ترین بندگان خدا محسوب می‌شود.

خادمان حرم مطهره حضرت معصومه‌(س) در قم عزاداری کردند

وی همچنین مبارزه حضرت معصومه(س) با ظلم و ستم و دفاع از مظلومان را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز میلیون‌ها نفر از مردم در غزه و لبنان آواره‌اند، یکی از بهترین کارها برای پیروی از آن حضرت کمک به این مردم مظلوم می‌باشد.

ماندگاری تاکید کرد: هدف رژیم صهیونیستی، فقط غزه و لبنان نیست، بلکه ویران کردن ایران، به عنوان مملکت امیرالمومنین‌(ع) است.

وی در ادامه افزود: شیعیان و مسلمانان لبنان و غزه، در خط مقدم نبرد با اسرائیل غاصب هستند، از این رو ما باید آنان را پشتیبانی کنیم.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که حضرت معصومه(س) از فرمان ولی و رهبر خود تبعیت می‌کرد گفت: امروز نیز ولی امر مسلمانان به ما فرموده، کمک به غزه و لبنان واجب است.

ماندگاری در بخش دیگری سخنان، حضرت فاطمه معصومه(س) را یاری دهنده دین خدا دانست و بیان کرد: باید با الگو گرفتن از این بانوی بزرگ اسلام، برای دین خدا از منافع‌مان بگذریم.

حضرت فاطمه معصومه(س) در روز اول ذیقعده سال ۱۷۳ هجری قمری در خانه امام هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفر(ع) و بانو حضرت نجمه خاتون‌(س) در شهر مدینه منوره متولد شد.

این بانو از دریای دانش بی کران پدر بزرگوار و بردارش پیشوای هشتم شیعیان امام رضا(ع) بهره برد و به فضایل اخلاقی از جمله طاهره (پاکیزه)، حمیده (ستوده)، رشیده (حد یافته)، تقیه (پرهیزگار)، رضیه (خشنود از خدا)، مرضیه (مورد رضایت خدا)، سیده صدیقه (بانوی بسیار راستگو)، سیده رضیه مرضیه (بانوی خشنود خدا و مورد رضای او)، سیده نساء العالمین (سرور زنان عالم)، محدثّه و عابده لقب گرفت.

در سال ۲۰۱ هجری قمری حضرت معصومه(س) با همراهی بستگانش بر اساس ماموریت دیدن برادرش، امام رضا(ع) راهی خراسان شد که در نزدیکی ساوه به علت اتفاق هایی که افتاده بود از ادامه مسیر بازماند و از اطرافیان خواست تا او را به شهر قم برسانند.

آن حضرت روز ٢٣ ربیع الاول سال ٢٠١ هجری قمری وارد شهر مقدس قم شد، «موسی بن خزرج» بزرگ خاندان «اشعری» درکنار سایر بزرگان شهر قم به استقبال این بانو رفتند، آن بزرگوار به مدت ١٧ روز در این شهر زندگی کرد و محل عبادت آن حضرت در مدرسه ستیه به نام «بیت النور» که هم اکنون محل زیارت ارادتمندان آن حضرت است، واقع بود.

حضرت معصومه(س) سرانجام در روز دهم ربیع الثانی سال ٢٠١ هجری قمری دعوت حق را لبیک گفت و امروز مرقد مطهرش پناهگاه عاشقان و دلسوختگان مکتب اهل بیت(ع) است که از اقصی نقاط جهان اسلام برای زیارت مرقد این بانو رهسپار شهر قم می‌شوند.

خادمان حرم مطهره حضرت معصومه‌(س) در قم عزاداری کردند

خادمان حرم مطهره حضرت معصومه‌(س) در قم عزاداری کردند

خادمان حرم مطهره حضرت معصومه‌(س) در قم عزاداری کردند

خادمان حرم مطهره حضرت معصومه‌(س) در قم عزاداری کردند

خادمان حرم مطهره حضرت معصومه‌(س) در قم عزاداری کردند

خادمان حرم مطهره حضرت معصومه‌(س) در قم عزاداری کردند

خادمان حرم مطهره حضرت معصومه‌(س) در قم عزاداری کردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha