نمایش آثار کمال‌الملک و رونمایی از سردیس مفاخر در خانه طهران + فیلم

تهران بزرگ- ایرنا- ۳۰ اثر برتر کمال‌الملک در مجموعه فرهنگی خانه اتحادیه (خانه طهران) برای بازدید علاقمندان به نمایش درآمد، در این گالری علاوه بر نمایش آثار، مجسمه این هنرمند معاصر نیز بازسازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم افتتاح این مجموعه فرهنگی روز دوشنبه با حضور مدیرعامل سازمان زیباسازی، رییس کمیته گردشگری شورای شهر و جمعی از مسوولان شهری برگزار شد و علاوه بر افتتاح گالری آثار تابلو نقاشی استاد کمال الملک از ۱۷ سردیس مفاخر، شهدا و هنرمندان ایران نیز رونمایی شد.

۳۰ اثر برتر کمال الملک در گالری خانه طهران به نمایش درآمد

رونمایی از سردیس مفاخر و شهدا در خانه اتحادیه

رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران درباره رونمایی از سردیس مفاخر و شهدا که امروز در مجموعه فرهنگی خانه اتحادیه رونمایی شدند به خبرنگار ایرنا گفت: این سردیس‌ها طی سالیان متمادی گذشته ساخته شده و امروز در محوطه خانه طهران نصب و به نمایش عموم در آمدند.

نمایش آثار کمال‌الملک و رونمایی از سردیس مفاخر در خانه طهران + فیلم

سیداحمد علوی با بیان اینکه مدت طولانی است که دیگر سردیس مفاخر و شهدا در میادین شهر تهران نصب نمی‌شوند، افزود: سردیس‌ها بدلیل آنکه بعضا از جنس برنج ساخته می‌شوند و در دوره‌ای از مدیریت شهری پیشین توسط گروه‌هایی از سارقان به سرقت رفتند از سطح شهر جمع آوری شدند و اینک با تصمیم جدید کمیته گردشگری و شهرداری تهران قرار شد سردیس مفاخر و شهدای کشور در این خانه تاریخی (خانه طهران) به نمایش گذاشته شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای نصب سردیس شهدای مقاومت در این مکان تاریخی دارید یا خیر؟ اظهار کرد: قرار است بزودی سردیس شهدای مقاومت نیز در پایتخت رونمایی شود و امیدواریم بگونه‌ای طراحی شوند که بتوان آنها را در سطح شهر تهران نصب کرد.

علوی تاکید کرد: از امروز به مدت دو ماه شهروندان تهرانی می‌توانند در مجموعه فرهنگی تاریخی خانه اتحادیه حضور یابند و از سردیس‌های رونمایی شده که در محوطه نصب شده است، بازدید کنند.

رییس کمیته گردشگری شهرداری تهران یادآور شد: محدودیتی در بازدید شهروندان از این مجموعه تاریخی وجود ندارد و تهرانی‌ها می‌توانند از این مجموعه گردشگری دیدن کنند.

به گزارش ایرنا، این مجموعه تاریخی در مدت یاد شده همه روزه از صبح تا ۹ شب به جز روزهای شنبه میزبان بازدید کنندگان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha