۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبر: 85627331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولین آندوسونوگرافی در بوشهر انجام شد

۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبر: 85627331
اولین آندوسونوگرافی در بوشهر انجام شد

بوشهر- ایرنا- رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر از انجام اولین آندوسونوگرافی استان در این مرکز با استفاده از دستگاه های پزشکی به روز خبر داد.

به گزارش ایرنا، «زهرا السادات جلالیان» روز دوشنبه در حاشیه اولین آندوسونوگرافی بوشهر اظهار کرد: پیش از این بیماران با تشخیص پزشک جهت انجام آندوسونوگرافی می‌بایست به خارج استان ارجاع می‌شدند که اکنون در جهت ارتقا کمیت و کیفیت خدمات تشخیصی- درمانی و افزایش رضایتمندی مردم در این بیمارستان انجام می شود.

وی افزود: با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال دستگاه آندوسونوگرافی خریداری و راه‌اندازی شده و از امروز در اختیار بیماران قرار گرفته است.

فوق تخصص کبد و گوارش مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز گفت: آندوسونوگرافی یک روش تشخیصی پیشرفته از ترکیب ۲ تکنولوژی آندوسکوپی و سونوگرافی است که دریافت تصاویری باکیفیت و دقت بالای جزئیات از بافت دستگاه گوارش و اندام‌های مجاور آن انجام می شود.

«دکتر حمیدرضا محبوبی» افزود: برای بررسی بیماری‌ها و ناهنجاری‌های گوارشی از جمله انواع توده‌های پانکراس، سنگ کیسه صفرا و سنگ مجاری صفراوی، ضایعات زیر مخاطی در مری و معده که پیش‌نیاز نمونه‌برداری یا دیگر اقدامات درمانی است از این روش استفاده می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha