۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85627388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش محبوبیت نخست وزیر استرالیا و بهبود جایگاه مخالفان 

تهران- ایرنا- درحالیکه محبوبیت آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا به پایین ترین حد سقوط کرده، جریان مخالفان نیز برای اولین بار از انتخابات مه ۲۰۲۲ در نظرسنجی از دولت متعلق به حزب کارگر پیش افتاده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نظرسنجی روزنامه «آستریلین» (The Australian) نشان می‌دهد که ائتلاف لیبرال-ملی اکنون بر اساس نظام انتخاباتی ترجیحی استرالیا ۵۱ درصد به ۴۹ درصد از حزب کارگر پیش است.

بر اساس نظام انتخاباتی ترجیحی دو حزبی در استرالیا، آرای احزاب کوچک‌تر تا انتخاب برنده، میان دو حزب اصلی بازتوزیع می‌شود.

این نظرسنجی نشان داد که اگرچه حمایت اولیه از مخالفان و حزب کارگر بدون تغییر ۳۸ به ۳۱ در نظرسنجی قبلی باقی مانده، اما پیشتازی اندک برای ائتلاف مخالفان به دلیل تغییر جزئی در توزیع ترجیحی آرای احزاب کوچک است.

یافته‌های این نظرسنجی یک ضربه به آلبانیز در آستانه انتخابات سراسری در ماه مه محسوب می‌شود با وجود اینکه دولت چپ- میانه وی تدابیر کمکی را برای خانواده‌هایی که با هزینه‌های زندگی و نرخ‌های بالای وام مسکن دست و پنجه نرم می‌کنند، اجرا کرده است.

تورم در ماه اوت به ۲.۷ درصد کاهش یافت، در حالیکه تورم هدف بانک مرکزی استرالیا بین ۲ تا ۳ درصد بوده است.

محبوبیت آنتونی آلبانیز به پایین‌ترین میزان از زمان رسیدن به منصب نخست وزیری رسیده است. در حال حاضر ۵۴ درصد از مردم از وی ناراضی‌اند درحالیکه پیتر داتون، رهبر مخالفان با وضعیت کمی بهتر از نخست وزیر، ۵۲ درصد مخالف دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha