تداوم سامانه پایدار جوی تا پایان هفته جاری در مازندران

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به استقرار و تدوام سامانه پایدار جوی، پیش‌بینی کرد که آسمان مازندران از امروز دوشنبه تا پایان هفته جاری صاف تا نیمه ابری و با بارش پراکنده باران همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی پیش‌بینی کرد که شرایط جوی مازندران طی امروز و فردا سه‌شنبه با افزایش ابر و گاهی با وزش باد و در نواحی غرب و ارتفاعات این استان نیز با بارش پراکنده باران همراه باشد که البته بارش ها قابل توجه نخواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تا ظهر روز جمعه پایدار خواهد بود و آسمان استان نیز صاف تا نیمه ابری خواهد بود اما از عصر روز جمعه با افزایش ابر و وزش باد، شرایط برای بارش پراکنده باران از شامگاه جمعه در سطح استان فراهم می‌شود و در روز شنبه هفته آینده، بارش پراکنده باران، مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

جدول پیش‌بینی پنج روزره هواشناسی نشان می‌دهد که با استقرار سامانه پایدار جوی،‌ میانیگن دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، در روز جمعه به ۲۷ تا ۲۸، در مناطق غربی از ۲۵ به ۲۶ تا ۲۷ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۱۷ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز دوشنبه، با چند درجه افزایش در روز جمعه به ۲۲ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

تداوم سامانه پایدار جوی تا پایان هفته جاری در مازندران

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران طی امروز و فردا سه شنبه در مناطق غربی نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده باران و در مناطق مرکزی و شرقی نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد و در روز چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران در روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما، روز جمعه صاف تا نیمه ابری و از اواخر روز با افزایش ابر و از شب در مناطق غربی استان با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و در روز شنبه آینده نیز ابری با بارش پراکنده باران، وزش باد به نسبت شدید موقتی و کاهش دما و از شب با بارندگی همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز یکشنبه هفته آینده نیز ابری همراه باکاهش محسوس دما ، بارندگی و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۳۰.۵ و سیاه بیشه چالوس با ۱۸.۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۲ درجه کاهش خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر تا ظهر امروز با موج کوتاه و از بعدازظهر امروز مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha