عراقچی و البوسعیدی خواستار توقف فوری نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه و لبنان شدند

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به دیدار وزرای خارجه ایران و عمان، گفت: وزرای امور خارجه دوطرف در مورد وضعیت هشدارآمیز منطقه، تبادل نظر کردند و خواستار توقف فوری نسل کشی و تجاوزات رژیم اسرائیل در غزه و لبنان شدند.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، اسماعیل بقایی هامانه سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، در پیامی که در حساب شخصی خود در پیام رسان ایکس به اشتراک گذاشت، ضمن اشاره به سفر وزیر امورخارجه کشورمان به عمان، اظهار داشت: عراقچی وزیر امور خارجه و همتای عمانی سید بدر البوسعیدی بحث و گفت‌وگوی بسیار مفیدی در مورد موضوعات مورد علاقه یا نگرانی مشترک داشتند.

وی افزود: طرفین در مورد وضعیت هشدار آمیز منطقه تبادل نظر کردند و خواستار توقف فوری نسل کشی و تجاوزات رژیم اسرائیل در غزه و لبنان شدند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: آنها همچنین ضرورت تلاش بیشتر برای بسیج کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به آوارگان را مورد تأکید قرار دادند.

به گزارش ایرنا، عراقچی، در روزهای اخیر در سفر به لبنان، سوریه، عربستان، قطر و عراق با پیامی واضح برای منطقه و جهان، ضمن رایزنی دیپلماتیک در موضوع توقف جنایات رژیم صهیونیستی، آمادگی کشورمان برای هر دو مسیر صلح و جنگ را اعلام کرد.

وی صبح روز دوشنبه ۲۳ مهر در ادامه سفر های منطقه ای خود و در بدو ورود به مسقط با با سید بدر البوسعیدی وزیر امورخارجه سلطنت عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha