۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85627535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه: رفع مشکلات پتروشیمی ایلام نیازمند همدلی و شفاف سازی است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر حذف نقش برخی واسطه ها و دلالان از مجموعه پتروشیمی ایلام شد و گفت: رفع مشکلات این صنعت در استان، نیازمند پیگیری، همکاری و همدلی همه مسئولان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی تبار" روز دوشنبه در دیدار با مدیرعامل پتروشیمی ایلام و جمعی از مدیران شرکت پترول، با تاکید بر تلاش همه مدیران این مجموعه در راستای جلوگیری از زیان دهی پتروشیمی ایلام، اظهار کرد: رفع مشکلات پتروشیمی استان ایلام با پیگیری، همکاری و همدلی مدیران این مجموعه و همه مسئولان استان امکان پذیر است.

وی با تاکید بر جلوگیری از از ورود شرکت های دلال و واسطه به پتروشیمی ایلام برای فروش محصولات، ابراز کرد: برای فروش محصولات پتروشیمی ایلام به عنوان کالاهای راهبری در حوزه های مختلف صنعت، نبایستی اجازه داد شرکت های واسطه و دلال ورود کنند.

امام جمعه ایلام با تبریک انتصاب مدیرعامل جدید مجموعه پتروشیمی ایلام و خدا قوت به همه کارکنان این مجموعه در راستای تقویت تولید محصولات پتروشیمی، بر ضرورت شفاف سازی در خصوص قراردادهایی که در گذشته منعقد شده است، گفت: امید است که مجموعه پتروشیمی ایلام در این خصوص شفاف سازی کند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به قراردادی که در گذشته برای فروش محصول این مجموعه با یک شرکت واسطعه منعقد شده است، افزود: دست های پشت پرده و رانت خواری هایی که منجر به انعقاد قراردادهای پتروشیمی ایلام با شرکت های واسطه و دلالان شده است باید افشا شود.

وی با انتقاد از ضعف مدیریت در پتروشیمی ایلام در طول دوران مختلف، ادامه داد: باید مسئولان پاکدست، متعهد و تلاشگر پتروشیمی از زیان ده بودن پتروشیمی جلوگیری کنند.

امام جمعه ایلام با اشاره به ظرفیت های بزرگ نفت و گاز در استان و ضرورت سرمایه گذاری در این حوزه، تصریح کرد: ورود و سرمایه گذاری شرکت پترول برای بالقوه کردن ظرفیت های عظیم نفت و گاز در استان با ایجاد طرح های جدید و بکارگیری نیروهای جوان بیکار در این طرح ها، موجب کاهش معضل اشتغال در استان می شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه رفع مشکلات پتروشیمی ایلام شدنی است، خاطرنشان کرد: برای کمک برای حل مشکلات این مجموعه آماده همکاری هستیم و اگر پترول خواهان فعال شدن پتروشیمی ایلام است، بایستی زمینه شفاف سازی قراردادی که با یک شرکت واسطه برای فروش محصولات منعقد شده، برای مردم شفاف سازی شود.

امام جمعه: رفع مشکلات پتروشیمی ایلام نیازمند همدلی و شفاف سازی است

مدیرعامل پتروشیمی ایلام نیز در این دیدار با قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برای دغدغه مندی و پیگیری مسائل و مشکلات مجموعه صنعت پتروشیمی در استان، اظهار کرد: ظرفیت تولید انواع محصولات پتروشیمی ایلام ۴۵۸ هزار تن است اما این مجموعه در حال حاضر با نصف خوراک مورد نیاز فعالیت می کند.

"یوسف شریفی" با تاکید بر اینکه تقویت و سرپا نگاه داشتن مجموعه پتروشیمی ایلام نیازمند مساعدت و همکاری همه مسئولان استان است، یادآور شد: درآمد پتروشیمی در مقایسه با هزینه های جاری آن کمتر است و همچنین باوجود دارای بودن نمودار استخدامی ۶۳۸ نفری، اما این مجموعه در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ نفر نیرو دارد.

وی ابراز کرد: هر ماه به دلیل عدم تامین خوراک، به میزان بدهی های پتروشیمی ایلام افزوده می شود، گفت: نبود خوراک، هزینه تحمیلی و نیروی مازاد بزرگترین مانع بر سر راه سوددهی و زیان ده شدن پتروشیمی ایلام است و با حمایت مسئولان پتروشیمی ایلام از این مرحله بحرانی عبور خواهد کرد.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با تاکید بر اینکه همه نیروی های استان برای برای نجات پتروشیمی ایلام باید تلاش کنند، افزود: توسعه پالایشگاه گاز در ایلام نقطه اساسی و حلقه مفقوده برای افزایش ظرفیت تولید در مجموعه پتروشیمی ایلام است.

شریفی در خصوص موضوع قرارداد پتروشیمی ایلام با یک شرکت واسطه هم، خاظرنشان کرد: همه مستندات کافی برای محکومیت آن شرکت و صدور رای به نفع پتروشیمی ایلام جمع آوری شده است.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر خبری در فضای مجازی استان منتشر شد مبنی بر اینکه یک شرکت بازاریابی و واسطه پتروشیمی ایلام را محکوم به پرداخت ۳۶ میلیون دلار معادل 22 هزار میلیارد ریال کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha