۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85627702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت سیلوی ۱۰ هزار تُنی در روستای گل تپه سقز آغاز شد

سنندج-ایرنا- ساخت سیلوی ۱۰ هزار تنی در روستای گل‌تپه از توابع شهرستان سقز با حضور نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی این سیلو در روستای گل‌تپه سقز، ارتقای زیرساخت های بخش کشاورزی را امری ارزشمند خواند و اظهار کرد: سیلو، انبار و سردخانه یکی از زیرساخت های مهم بخش کشاورزی است که با توجه به ظرفیت استان در این عرصه باید چنین زیرساختی تقویت و توسعه یابد.

محسن بیگلری ادامه داد: می طلبد بخش دولتی زمینه سرمایه گذاری برای بخش خصوصی را در حوزه های مختلف به ویژه کشاورزی در استان فراهم کند.

وی خواستار تلاش دهیاران برای زیباسازی محیط روستا به ویژه ورودی آبادی ها شد و افزود: دهیاران و شوراهای روستاها باید افزون بر توجه به بخش تولید به مسائل خدماتی و ایجاد فضاهای مطلوب و نشان دادن چهره مناسبی از روستا تلاش کنند.

فرماندار سقز هم در این آیین، ارتقای زیرساخت های بخش کشاورزی به ویژه در بخش ذخیره مواد غذایی را در ۲ سال اخیر چشمگیر خواند و بیان کرد: سیلوی ۱۵ هزار تُنی قهرآباد راه اندازی شده و مرکز خرید سنته و ایرانخواه هم دوباره فعالیت خود را شروع کرده است.

جعفر توان افزود: گل‌تپه یکی از روستاهای محور و مهم در اقتصاد کشاورزی شهرستان است که بیش از ۶ هزار نفر از کشاورزان منطقه به این روستای محوری دسترسی دارند.

وی یکی دیگر از بسترهای مهم را راه اندازی گلخانه های بزرگ مقیاس دانست و خواستار شروع به کار گلخانه «چاغرلو» شد.

فرماندار سقز با بیان اینکه پیشتر رفع تداخلات فقط ۲۲ پلاک اراضی کشاورزی انجام شده بود تسریع در این روند را مناسب توصیف کرد و افزود: در دو سال اخیر ۱۰۳ پلاک رفع تداخل شده و پرونده ۱۰۶ پلاک دیگر هم در کمیسیون استانی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان هم خواستار استفاده از ظرفیت آب سدها برای تنوع کشت و افزایش ظرفت تولید شد.

کوشکی، مدیر تعاون روستایی استان کردستان هم بیان کرد: ساخت این سیلو به همت شرکت تعاونی روستایی گل‌تپه با آورده ۵۰ میلیارد ریالی توسط سرمایه گذار و تسهیلات ۲۵۰ میلیارد ریالی شروع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha