مدیر دفتر موسیقی درگذشت استاد رشیدی را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی درگذشت استاد امین‌الله رشیدی خواننده کشور را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت هنری به نقل از دفتر موسیقی، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت استاد امین الله رشیدی را تسلیت گفت.

متن پیام وی به این شرح است:

«إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

استاد امین الله رشیدی از جمله خوانندگان پیشکسوت و هنرمندان مطرح موسیقی کشور ما بود که با صدای گیرا و پرمحبتش برای مخاطبانش خاطره سازی کرد و یاد و نام خود را برای هنردوستان ایرانی جاودانه کرد.

از این رو، فقدان این هنرمند گرامی را به خانواده بزرگ موسیقی کشور، بازماندگان و همه علاقمندان این هنرمند محبوب ایران تسلیت عرض می کنم.

همچنین مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در پیامی درگذشت امین‌الله رشیدی خواننده و آهنگساز پیشکسوت را تسلیت گفت.

در پیام محمد اله‌یاری فومنی آمده است:
هوالباقی، که خود جان می‌دهد و خود آن را می‌ستاند...
شامگاه بیست و دوم مهر ماه را خبر رفتن هنرمندی عزیز تلخ کرد.
امین‌الله رشیدی یکی از میراث‌داران آواز اصیل ایرانی بود که به واسطه فعالیتش در رادیو بسیاری از مردم با صدای او آشنا بودند. تلاش‌های این هنرمند در راستای حفظ موسیقی ایرانی و همچنین خلق آثار ستودنی است و فقدانش هرگز جبران نخواهد شد. او که خود سالها پیش از «رنج جدایی» خوانده، حالا ما را در این رنج فرو برده است. او که "خاطره‌ها و نغمه‌ها"یش تا همیشه در دالان طولانیِ موسیقی ایران، طنین انداز است، تا همیشه جایش در میانِ ما خالی است.
اما همانگونه که خود سالها پیش گفته: «دیدی که آخر این دل دیرآشنای من / در دامی اوفتاد که راه مفر نداشت»
درگذشت یکی از صداهای ماندگار موسیقی ایران، مرحوم امین‌الله رشیدی را به خانواده محترم ایشان، هنرمندان و هنردوستان تسلیت می‌گویم و از درگاه خدای متعال برای ایشان آمرزش و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر آرزومندم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha