۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۵۵
کد خبر: 85627981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قم در شام رحلت کریمه اهل بیت (س) + فیلم

۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۵۵
کد خبر: 85627981
قم در شام رحلت کریمه اهل بیت (س) + فیلم

قم- ایرنا- مردم متدین قم در شام رحلت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)، دختر گرامی امام موسی کاظم(ع) هفتمین امام معصوم، با برگزاری آیین‌های مذهبی به عزاداری و سوگواری پرداختند.

به گزارش ایرنا، عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ، در این شب غم‌بار بر سرو سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

مراسم شام رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) امشب با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و مداحی محمود کریمی و مهدی میرداماد با حضور خیل عزاداران به صورت باشکوه در شبستان حرم مطهر کریمه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.

سوگواران حضرت فاطمه معصومه(س) نیز با برپایی دسته‌های عزاداری و اجتماع در حرم مطهر، این مصیبت را به ساحت مقدس امام زمان(عج) تسلیت گفتند.

عزاداری مردم قم در شام رحلت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)

حضور کاروان عزاداران حضرت معصومه(س) شهر ساوه در قم

گروهی از مردم ساوه نیز در شام رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) پس از عبور از خیابان آستانه وارد حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) شدند و همراه با دیگر دوستداران خاندان عصمت و طهارت به عزاداری پرداختند.

خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز از کاروان عزاداران حضرت فاطمه معصومه(س) ساوه که پیاده راهی قم شده بودند، به گرمی استقبال کردند.

عزاداری مردم قم در شام رحلت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)

عزاداری مردم قم در شام رحلت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)

اهدای نشان فاطمی به قهرمان پارالمپیک ایران در حرم حضرت معصومه(س)

مراسم اهدای نشان فاطمی به صادق بیت سیاح قهرمان پارالمپیک ایران که به خاطر ابراز ارادت به حضرت ام البنین (س) مدال طلای او در پارالمپیک پاریس پس گرفته شد ، عصر امروز در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

عزاداری مردم قم در شام رحلت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)

عزاداری مردم قم در شام رحلت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)

در همین حال بیش از ۳۰ موکب در ایام سالروز رحلت حضرت معصومه (س) از شهرهای مختلف ایران و عراق از زائران و عزاداران کریمه اهل بیت(س) پذیرایی کردند.

حضرت فاطمه معصومه(س) در روز اول ذیقعده سال ۱۷۳ هجری قمری در خانه امام هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفر(ع) و بانو حضرت نجمه خاتون‌(س) در شهر مدینه منوره متولد شد.

این بانو از دریای دانش بی کران پدر بزرگوار و بردارش پیشوای هشتم شیعیان امام رضا(ع) بهره برد و به فضایل اخلاقی از جمله طاهره (پاکیزه)، حمیده (ستوده)، رشیده (حد یافته)، تقیه (پرهیزگار)، رضیه (خشنود از خدا)، مرضیه (مورد رضایت خدا)، سیده صدیقه (بانوی بسیار راستگو)، سیده رضیه مرضیه (بانوی خشنود خدا و مورد رضای او)، سیده نساء العالمین (سرور زنان عالم)، محدثّه و عابده لقب گرفت.

در سال ۲۰۱ هجری قمری حضرت معصومه(س) با همراهی بستگانش بر اساس ماموریت دیدن برادرش، امام رضا(ع) راهی خراسان شد که در نزدیکی ساوه به علت اتفاق هایی که افتاده بود از ادامه مسیر بازماند و از اطرافیان خواست تا او را به شهر قم برسانند.

آن حضرت روز ٢٣ ربیع الاول سال ٢٠١ هجری قمری وارد شهر مقدس قم شد، «موسی بن خزرج» بزرگ خاندان «اشعری» درکنار سایر بزرگان شهر قم به استقبال این بانو رفتند، آن بزرگوار به مدت ١٧ روز در این شهر زندگی کرد و محل عبادت آن حضرت در مدرسه ستیه به نام «بیت النور» که هم اکنون محل زیارت ارادتمندان آن حضرت است، واقع بود.

حضرت معصومه(س) سرانجام در روز دهم ربیع الثانی سال ٢٠١ هجری قمری دعوت حق را لبیک گفت و امروز مرقد مطهرش پناهگاه عاشقان و دلسوختگان مکتب اهل بیت(ع) است که از اقصی نقاط جهان اسلام برای زیارت مرقد این بانو رهسپار شهر قم می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha