پایان رزمایش چین در اطراف تایوان

۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۷:۵۱
کد خبر: 85628082
پایان رزمایش چین در اطراف تایوان

تهران- ایرنا- فرماندهی بخش شرقی ارتش چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمایش بزرگ خود در اطراف جزیره تایوان را با موفقیت به پایان رسانده است.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری ان اچ کی، در بیانیه فرماندهی بخش شرقی ارتش چین آمده است: در این رزمایش بزرگ نظامی که در آب‌های اطراف تایوان برگزار شد نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و موشکی تحت امر این فرماندهی شرکت داشتند.

به نوشته شبکه خبری ان چ کی، وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای این رزمایش‌ را به شدت محکوم کرد و آن را غیرمنطقی و تحریک آمیز خواند.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی نسبت به برگزاری این رزمایش ادعا کرد: پاسخ پکن با تحریکات نظامی به یک سخنرانی معمول سالانه غیرقابل توجیه است و خطر تشدید تنش را به دنبال دارد.

در همین حال وزارت خارجه انگلیس نیز با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد که رزمایش بزرگ چین در آب‌های اطراف و حریم هوایی تایوان منجر به افزایش تنش‌ها می‌شود.

به گزارش ایرنا، دفتر امور تایوان جمهوری خلق چین روز گذشته اعلام کرد که رزمایش نظامی ارتش این کشور در نزدیکی تایوان یک اقدام مشروع برای حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی است.

وزارت دفاع چین روز دوشنبه افزود که این رزمایش در واکنش به امتناع ویلیام لای چینگ-ته رئیس تایوان از پذیرش درخواست پکن است مبنی بر اینکه این جزیره به عنوان بخشی از جمهوری خلق چین تحت حاکمیت حزب کمونیست باشد.

این رزمایش چهار روز پس از آن برگزار شد که لای چینگ-ته گفته بود که چین حق نمایندگی تایوان را ندارد و متعهد شد که در برابر «الحاق یا تجاوز» مقاومت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha