۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85628213
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

عضو شورا : زمان تکمیل پروژه های اثر گذار ترافیکی کرج نزدیک است

کرج - ایرنا - رییس کمیسیون عمران ، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به عزم مدیریت شهری برای روان سازی ترافیک این کلانشهر اعلام کرد: زمان تکمیل بیشتر پروژه های بزرگ و اثر گذار ترافیکی این شهر نزدیک است.  

"مجتبی حاجی قاسمی " روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در زمان حاضر تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی، قطعه دوم خط ۲ قطار شهری و بیش از سه تقاطع غیر همسطح تاثیر گذار مراحل ساخت و تکمیل را می گذرانند که افتتاح این پروژه ها تا اوایل سال آینده با روان سازی بخش عمده ترافیک کرج همراه است.

رییس کمیسیون عمران حمل ونقل و ترافیک شورای شهرکرج با بیان اینکه بخش عمده اعتبارات مدیریت شهری به پروژه های ترافیکی اختصاص یافته است، گفت : به طور مثال آزاد راه شهید سلیمانی از جمله پروژه هایی که برای تکمیل آن ۷۰ هزار میلیارد ریال بودجه تعیین شده است .

وی با بیان اینکه روان سازی ترافیک یکی از مطالبات شهروندان کرجی است،افزود: برهمین اساس توجه شورای ششم به این بخش معطوف شده است.

عضو شورا : زمان تکمیل پروژه های اثر گذار ترافیکی کرج نزدیک است

حاجی قاسمی ادامه داد: اکنون ۲ پل بزرگ در مسیر آزاد راه شهید سلیمانی در دست ساخت است که این پروژه ها مراحل تکمیل را می گذرانند؛ شورای ششم مصمم به تکمیل پروژه های ترافیکی تا پایان فعالیت کاری این شورا در کرج است.

وی با بیان اینکه خط ۲ قطار شهری به عنوان یک پروژه نیمه تمام سالخورده تحویل شورای ششم شد،گفت : قطعه نخست این پروژه اسفندماه سال ۱۴۰۱ مورد بهره برداری قرار گرفت.

حاجی قاسمی ادامه داد: مدیریت شهری مصمم است با تمام توان در آینده نزدیک این خط ریلی را به متروی صادقیه تهران متصل کند؛ با اتصال خط ۲ قطار شهری کرج به متروی تهران بخش عمده ترافیک پل شهید سلطانی و هسته و ورودی شهر کرج برطرف می شود.

وی گفت : تونل قطعه ۲ خط ۲ قطار شهری کرج که از زیر آزاد راه تهران – کرج – قزوین می گذرد در سه سال اخیر حفاری شده که پروژه ای بزرگ و دارای ابعاد فنی پیچیده می باشد.

رییس کمیسیون عمران ، حمل ونقل وترافیک شورای اسلامی شهر کرج ، عمده ترین مشکل کنونی متروی این کلانشهر را کمبود قطار دانست و افزود : تاکنون ۲ رام قطار وارد خط ۲ متروی کرج شده که باید۲ رام دیگر در آینده نزدیک به آنها اضافه شود.

وی بیان کرد: با افزایش تعداد قطارها فاصله زمانی انتقال مسافران کاهش خواهد یافت.

حاجی قاسمی در بخش دیگری از سخنانش با گلایه از مسوولان دانشگاه خوارزمی گفت : به رغم تصویب واگذاری بخشی از اراضی این دانشگاه در سفر سال گذشته رییس جمهور شهید به البرز برای احداث مرکز تعمیر و نگهداری قطارهای شهری ، این دانشگاه به تعهد خود عمل نمی کند.

این عضو شورای شهر کرج افزود: این موضوع را از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری خواهیم کرد.

عضو شورا : زمان تکمیل پروژه های اثر گذار ترافیکی کرج نزدیک است

حاجی قاسمی گفت : از راههای کاهش ترافیک نقاط کور کرج تکمیل تقاطع غیر همسطح شهدای غزه ، تقاطع موذن و ادامه جمهوری است که این پروژه ها باسرعت در حال اجرا و تکمیل هستند.

رییس کمیسیون عمران حمل ونقل ترافیک شورای شهر کرج ، راه اندازی خط اتوبوس های تندرو طی سال جاری در این کلانشهر را تجربه موفقی ارزیابی کرد و افزود : اکنون این طرح با استقبال گسترده مردم همراه شده است.

حاجی قاسمی بیان کرد: ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در این خط به کار گرفته شده که روزانه شمار زیادی از شهروندان را بین میدان حصارک در غرب تا میدان امام خمینی (ره) در شرق کرج جابه جا می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع ساخت سوله های مدیریت بحران در کرج اشاره کرد و گفت : درزمان حاضر ۲ سوله مدیریت بحران در مناطق سه و هفت کرج مراحل تکمیلی و آماده سازی را می گذرانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha