سفری برای مشق ایثار

۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۳
کد خبر: 85628261
سفری برای مشق ایثار

بجنورد- ایرنا- اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور گامی برای ترویج فرهنگ شهادت است، کلاس درسی که این نوجوانان در آن عشق و ایثار مشق می‌کنند.

به گزارش ایرنا، جبهه های حق علیه باطل و مناطق عملیات جنگی سال‌های سال است که از صدای توپ و تانک ها خالی شده اما جای جای این مناطق هنوز راوی حماسه ها و جانفشانی های فرزندانی است که جان را به کف گرفتند تا امنیت برای ما پایدار باشد.

تن زخمی و فرسوده تانک ها هنوز دارد از غیرت و سرافرازی فرزندان ایران سخت می گوید، قایق ها و ادوات جنگی همچون سرباز پیر، سراینده شعرهایی از عاشقی دانش آموزانی است که آن سال ها درس و مدرسه را رها کردند تا امروز درس عاشقی را برای دیگران حکایت کنند.

قدم در مسیر جبهه ها، گام آسمانی است که تو را به سرزمین شهدا پرتاب می کند، سرزمینی که خاک پاگیرش تو را رها نمی کند، پای جسمت که به آنجا برسد دل کندن از آن سخت می شود باید دلت را برای همیشه در آنجا رها کنی.

خاک اینجا در هر نقطه اش با تو سخن می گوید، از خون و شهادت، از دلاورمردی و جان گذشتگی ها و از پیمان ها.

سفری برای مشق ایثار

فرصت بازخوانی ارزش های انقلاب برای نوجوانان

آن روزها مردانی غیور و غیرتمند با خود عهد پاسداری از میهن بستند و بر سر پیمان ماندند، اما امروز دانش آموزان و نوجوانان با حضور در این سرزمین، عهد وفاداری و پاسداشت از شهدا می بندند.

اینجا تا آسمان فاصله‌ای نیست در سکوت تنهایی‌ات می توانی صدای دلنشین آسمانی‌ها را بشنوی و با آنان از آنچه از دلدادگی هایشان ندیده ای سخن بگویی و با آنان همراز شوی.

خراسان شمالی همچون سال های گذشته مهیای اعزام دانش آموزان و دانشجویان به این سفر معنوی کرده است و امسال بیش از سال های گذشته تدابیر لازم را در این خصوص اندیشیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این خصوص گفت: راهیان نور فرصتی است تا ارزش های دفاع مقدس برای نسل جدید بازخوانی و تبیین شود.

ابوالقاسم اکبری اظهار کرد: نوجوانان دوران دفاع مقدس را ندیده اند و شاید از شهادت و ایثار رزمندگان چیز زیادی ندانند اما این اردوها فرصتی است که آنان با حضور در سرزمین شهادت، بزرگی و ارزش شهدا را حس کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور در طول سال تحصیلی انجام می شود و قرار است امسال سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز از استان به اردوهای راهیان نور اعزام شوند.

سفری برای مشق ایثار

اعزام نخستین کاروان راهیان نور استان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی ادامه داد: نخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزان دختر استان دیروز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

اکبری اظهار کرد: ۲۲۸ نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه به همراه ۳۶ نفر از عوامل اجرایی این اردوها از شهر فاروج و جاجرم به مناطق جنگی سابق اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این دانش آموزان در قالب ۶ دستگاه اتوبوس راهی اردوهای راهیان نور شدند افزود: سه دستگاه اتوبوس دانش آموزان از جاجرم و سه دستگاه اتوبوس از فاروج به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

به گزارش ایرنا، یادمان های دفاع مقدس در جنوب کشور شامل اروند کنار، مسجد خرمشهر، هویزه، شلمچه، دهلاویه، معراج شهدا، کانال کمیل، فتح مبین و طلائیه است.

بیش از ۱۹۴هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه زیر نظر ۲۰ هزار نفر معلم مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha