تولید سالانه ۲۶۷ هزار تن محصولات کشاورزی در تبریز

تبریز - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز از تولید سالانه ۲۶۷ هزار تن محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: رتبه دوم استانی از نظر تولید محصولات کشاورزی به این شهر اختصاص دارد.

به گزارش ایرنا، ابراهیم فرقانی روز سه شنبه در نشست سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با مدیران جهادکشاورزی شهرستان تبریز اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز به ۲۲ هزار و ۷۰۰ بهره بردار خدمات ارائه می دهد.

وی ادامه داد: سطح زراعی شهرستان تبریز ۳۵ هزار هکتار، سطح باغات سه هزار و ۵۰۰ هکتار و سطح مراتع شهرستان ۱۱۰ هزار هکتار است که از این اراضی ۱۴۳ هزار تن محصولات زراعی و ۱۷ هزار تن محصولات باغی تولید می شود، اراضی کشاورزی دیم تبریز ۱۰ هزار هکتار و اراضی آبی ۲۵ هزار هکتار است.
فرقانی، تعداد دام موجود در شهرستان تبریز را ۳۰۵ هزار راس اعلام کرد و افزود: از این میزان ۲۵۰ هزار واحد دام سبک است و تبریز با تولید سالانه ۸۰ هزار تن شیر رتبه دوم استان در این حوزه را دارد.

وی یادآور شد: تبریز در کشت کلزا، تولید قارچ و کشت گیاهان داروئی رتبه اول استان، در تولید شیر و مجموع فرآورده های دامی رتبه دوم استان و در تولید گوشت قرمز با چهار هزار و ۲۱۸ تن و تولید تخم مرغ با ۱۱ هزار و ۲۴۲ تن رتبه چهارم استان را دارد.

فرقانی با اشاره به رتبه سوم شهرستان تبریز در حوزه آبیاری تحت فشار گفت: ۳۸۴ هکتار آبیاری تحت فشار در این شهرستان اجرا شده است و ۲ پروژه در مساحت ۴۵ هکتار نیز در حال اجراست.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز اظهار کرد: این شهرستان دارای ۷۸ گاوداری پرواری، ۲۷۶ گاوداری شیری و هشت واحد پرورش گوسفند است، همچنین ۴۸۵ زنبودار در شهرستان تبریز فعالیت می کنند که ۶۳ هزار و ۸۹۹ کلنی دارند و ۶۱۸ تن عسل تولید می کنند.

فرقانی ادامه داد: ۲۱ مرغداری تخمگذار و ۱۵ مرغداری گوشتی در تبریز فعال هستند و در حوزه شیلات نیز ۲ واحد سردابی با تولید ۹۰ تن، سه واحد گرم آبی با تولید ۱۵ تن، ۶۵ واحد زینتی با تولید هفت میلیون قطعه بچه ماهی و یک واحد جلبک اسپیرولینا با تولید ۱۰۲ تن فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه صنایع تبدیلی نیز تا ابتدای امسال ۶۹۲ جواز تاسیس و ۱۰۷ جواز بهره برداری صادر شده است همچنین هشت واحد سردخانه با ظرفیت ۲۰ هزار و ۷۰۰ تن در شهرستان تبریز وجود دارد.

فرقانی با تشریح وضعیت کشت پاییزه تبریز گفت: هفت هزار هکتار از اراضی آبی و سه هزار هکتار از اراضی دیم جزء برنامه کشت پائیزه است، همچنین ۱۱۸ تن کود فسفاته، ۱۰۳ تن کود اوره، ۱۵ تن کود پتاسه و ۱۰۰ تن بذر گواهی شده گندم در این شهرستان توزیع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha