۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85628400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شبکه آب تایباد با کمک ۶۰ میلیارد ریالی خیران بهسازی شد

تایباد- ایرنا- بخشدار مرکزی تایباد گفت: ۶۰ میلیارد ریال از سوی خیران محلی و کشوری برای اصلاح و توسعه شبکه آب آشامیدنی روستاهای این بخش در شهرستان مرزی تایباد خراسان رضوی هزینه شده است.

یحیی براتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این اقدام شایسته، ۶ روستای مرزی شهرستان تایباد به نام های «رهنه، پشته، آبقه، قلعه نو آبقه، کوه آباد و سرداب» با جمعیتی افزون بر ۱۴ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند.

وی اظهار کرد: حفاری، خرید لوله، نوسازی و پرداخت قسمتی از هزینه های کارگری از جمله اقدامات خیران در این مناطق روستایی بوده که با نظارت و همکاری اداره آب و فاضلاب تایباد، شوراهای اسلامی و دهیاری روستاها انجام شده است.

بخشدار مرکزی تایباد با اشاره به اینکه شبکه توزیع آب روستاهای بخش مرکزی تایباد بیش از ۳۰ سال قدمت دارد، ادامه داد: ۳۰ کیلومتر از خط انتقال آب آشامیدنی روستاهای این بخش نیاز به تعویض و بهسازی دارد که ۱۵ کیلومتر از این میزان در اولویت کاری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد از شبکه توزیع آب آشامیدنی در روستاهای بخش مرکزی تایباد فرسوده اند که برای اصلاح آن‌ها بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

براتی با بیان اینکه ساکنان هشت روستای بخش مرکزی تایباد در فصل تابستان با مشکل پایداری آب آشامیدنی مواجه هستند، افزود: در صورت عدم اصلاح و بهسازی شبکه های آب آشامیدنی در روستاهای مجتمع آبرسانی محسن آباد، ۱۵ هزار نفر در این منطقه در فصل تابستان آینده با کم آبی دست و پنجه نرم خواهند کرد.

وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ هزار متر مربع از معابر اصلی و فرعی روستاهای «رهنه، آبقه، پشته، حاجی آباد، کشکک و قلعه نو آبقه» در شهرستان تایباد با ۱۹۱ میلیارد ریال اعتبار آسفالت شده است.

بخش مرکزی تایباد متشکل از ۲ شهر تایباد و کاریز با ۲۲ روستا، افزون بر ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰ هزار نفر از آنها در روستاها سکونت دارند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد، متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha