۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85628461
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ میلیارد ریال تجهیزات توانبخشی برای مددجویان خراسان‌شمالی خریداری شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۶۰ میلیارد ریال انواع تجهیزات کمک توابخشی نیمه نخست امسال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان خریداری شد.

صادق جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: تجهیزات توانبخشی مورد نیاز شامل انواع ویلچر، سمعک، واکر، توالت فرنگی، عصا، ارتز و پرتز، سمعک، کفش طبی، تجهیزات بینایی و شنوایی از محل اعتبارات دولتی تامین شده است.

وی افزود: مددجویان تحت پوشش این نهاد پس از ارائه درخواست مورد نیاز خود با تشخیص و ارزیابی کارشناسان تخصصی و تخصیص به موقع اعتبارات، تجهیزات مورد نظر آنان خریداری و در اختیار آنان قرار داده خواهد شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اضافه کرد: ۸۰ میلیارد ریال سال گذشته جهت خرید ۹ هزار و ۸۰۰ قلم تجهیزات و تامین وسایل کمک توانبخشی مورد نیاز افرادی دارای معلولیت این استان تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: پرداخت کمک هزینه خدمات توانپزشکی شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی،، پرداخت کمک هزینه جهت مناسب‌سازی خودرو شخصی و منزل افراد دارای معلولیت از دیگر خدمات چرخه حمایتی بهزیستی برای افراد دارای معلولیت است.

جعفری تاکید کرد: بزرگترین درخواست جامعه معلولان از مسئولان این است که بتوانند از امکاناتی که عموم مردم استفاده می‌کنند به راحتی بهره ببرند و این امر با ایجاد فرصت‌های برابر همانند عامه مردم و مناسب سازی فضای شهر ممکن است.

به گزارش ایرنا، بر پایه آمار اداره کل بهزیستی خراسان شمالی؛ ۲۴ هزار و ۲۰۰ معلول در این استان یک میلیون نفری زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار دارند و در مجموع ۴۶ هزار و ۱۰۷ خانواده شامل ۱۲۴ هزار نفر از خدمات این سازمان حمایتی بهره مند می شوند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha