۲ روستای مازندران در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برگزیده شدند

ساری- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: ۲ روستای مازندران در دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوست‌دار کتاب به عنوان روستاهای برگزیده معرفی شدند.

به‌ گزارش ایرنا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، احسان آهنگر امروز –سه‌شنبه- در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: روستاهای «اسبوکلا» از توابع شهرستان ساری و «کلاگرمحله» از توابع شهرستان قائم‌شهر با رای داوران دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، به عنوان روستاهای برگزیده در این دوره از جشنواره معرفی شدند.

وی افزود: در این دوره از جشنواره ۲۵۱ روستا از ۱۴۷ شهرستان و ۳۱ استان کشور حضور داشتند که از بین آن‌ها ۱۲ روستا برگزیده شدند.

به گفته این مسئول، استان‌های یزد، تهران و مازندران هر کدام با بیش از ۲۰ روستا، بیشترین میزان مشارکت را در این رویداد مهم فرهنگی به خود اختصاص دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: جشنواره روستاها و عشایر دوست‌دار کتاب به منظور تقویت هویت ایرانی-اسلامی، امیدبخشی و محرومیت‌زدایی فرهنگی با ارزیابی عملکرد روستاییان و عشایر سراسر کشور و پشتیبانی از طرح‌های نو و مبتکارانه آن‌ها در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، با تمهیدات و برنامه‌ریزی اداره‌کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه ساله در رده‌های مختلف سنی برگزار می‌شود.

به گفته آهنگر، تا کنون در دوره‌های مختلف این رویداد ۱۵ روستا از مازندران در جمع روستاهای برگزیده قرار گرفتند که به هر یک از این ۱۵ روستای برگزیده ادوار مختلف ۵۰۰ میلیون ریال حواله کتاب اهدا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha