کودکان، کلیدی برای ساختن جامعه‌ای تاب‌آور در برابر حوادث هستند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان اورژانس کشور و عضو ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران بر ضرورت آموزش و توانمندسازی کودکان برای مقابله با حوادث تأکید کرد و گفت: با آموزش و اقدامات پیشگیرانه می‌توانیم جامعه‌ای تاب‌آور و آماده برای آینده بسازیم.

به گزارش ایرنا از سازمان اورژانس کشور، دکتر جعفر میعادفر، در آستانه روز جهانی کاهش خطر بلایای طبیعی، از اهمیت توانمندسازی نسل آینده برای ساختن آینده‌ای تاب‌آور سخن گفت و تأکید کرد: امسال، شعار جهانی این روز بر دو موضوع کلیدی یعنی «ایمنی مدارس و توانمندسازی کودکان برای درک خطرات» و «اقدام درست از طریق آموزش» تمرکز دارد.

میعادفر تصریح کرد: آمار نیمه نخست امسال نشان‌دهنده وقوع بیش از ۳۴ هزار حادثه در کشور است که حوادث ترافیکی با ۵۴ درصد و مسمومیت‌ها با ۱۶ درصد، بیشترین سهم مصدومان و بیماران را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: با توجه به اینکه کودکان از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه در برابر حوادث هستند؛ عدم آگاهی و درک درست آن‌ها از خطرات محیطی، باعث می‌شود در معرض آسیب‌های جدی قرار گیرند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: برای مقابله با این آسیب‌پذیری‌ها، برنامه‌هایی از جمله مقاوم‌سازی مدارس و آموزش‌های ویژه به کودکان در خصوص مخاطرات اولویت دار از جمله سیل، طوفانهای گردوغبار، بیماری بازپدید و نوپدید و زلزله در دستور کار قرار گرفته است.

میعادفر خاطرنشان کرد: همچنین تولید ۷۰ فیلم آموزشی متناسب با کتاب‌های درسی و ۷۵۵ محتوای آموزشی موضوعی و مناسبتی در فضای مجازی، تولید بازی‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارتی خودامدادی و دگر امدادی و پیشگیری از حوادث در سه هزار مدرسه از جمله اقدامات مهمی است که تاکنون انجام شده است.

وی تأکید کرد: در کنار این اقدامات، نیازمند مشارکت خانواده‌ها و مدارس هستیم تا بتوانیم نسل آینده را برای مواجهه با انواع حوادث و فوریت‌ها آماده کنیم.

میعادفر در پایان اظهار امیدواری کرد، با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و توانمندسازی کودکان، در آینده شاهد جامعه‌ای تاب‌آور و آماده برای مقابله با انواع حوادث باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha