لزوم تبدیل مراکز سنتی به الکترونیکی/ ثبت ۲۴ مهر در تقویم به روز تجارت الکترونیکی 

تهران – ایرنا – قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: آینده کشور در گرو توسعه تجارت الکترونیک است و دیدگاه ما در وزارت صمت تبدیل مراکز خود را از شکل سنتی به الکترونیکی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدصادق مفتح» امروز سه‌شنبه در مراسم روز ملی تجارت الکترونیکی افزود: همانطور که در کنار توسعه تجارت، سازمان توسعه تجارت الکترونیکی شروع به کار کرد، صلاح کشور و مردم در تبدیل مراکز سنتی به الکترونیکی است.

مفتح تاکید کرد: ما در زمینه استفاده از پول به شکل الکترونیکی در جهان مقام نخست را داریم به این مفهوم‌ که اسکناس از مبادلات روزانه ما به صورت کل حذف شده است.

وی‌ گفت: با توجه به زیرساخت‌هایی که برای تجارت الکترونیکی مهیا شده، اکنون می‌توانیم بگوییم شبکه قابل اتکایی برای مدیریت کشور داریم.

این مقام مسئول اظهار داشت: توسعه تجارت الکترونیک و حرکت در این مسیر محقق نمی‌شود مگر اینکه هر فرد نقش خود را در بخشی که مسئولت دارد به خوبی ایفا کند.

وی ادامه‌داد: تنها نظام توزیع خدماتی که بتواند ادعا کند در طول ۲۴ ساعت هفت روز هفته سرویس ارائه می‌دهد، همین تجارت الکترونیکی است.

مفتح افزود: آینده تجارت الکترونیکی را بسیار خوب می‌بینم، به همین دلیل پیشنهاد دادیم ۲۴ مهر به عنوان "روز ملی تجارت الکترونیکی" در تقویم ثبت شود.

قائم‌مقام‌ وزیر صمت گفت: همه دولت‌ها اعتقاد دارند که تجارت باید در بستر الکترونیکی توسعه پیدا کند و یکی از اقداماتی که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی قصد انجام آن را دارد، تاسیس نقاط تجاری الکترونیکی در دنیا است.

وی خواستار آن شد تا بخش خصوصی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایجاد نقاط تجاری الکترونیکی خود را معرفی کنند که در این صورت حمایت لازم از آنها انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha