چمنیان: به دنبال صعود هستیم/ انصراف یک تیم نباید به دیگران ضربه بزند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران گفت: به دنبال تداوم مسیر پیشرفت خود در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا هستیم.

به گزارش ایرنا ، عباس چمنیان سرمربی تیم نوجوانان ایران امروز (جمعه) پیش از آغاز مسابقات گروه A مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا، اظهار داشت: از حضور در این مسابقات خیلی خوشحالیم و برای این رقابت‌ها حدود ۳ ماه زحمت کشیده و تمرین کردیم. منتظر بودیم مرحله مقدماتی فرا برسد تا مسیر پیشرفت بازیکنان را با کسب موفقیت در این مرحله تداوم ببخشیم.

وی افزود: به همه حریفان خود احترام گذاشته و می‌دانیم اردن، سوریه، کره‌شمالی و هنگ‌کنگ تیم‌های بسیار خوبی هستند. فوتبال در قاره آسیا پیشرفت کرده و همه تیم‌ها در حال برنامه‌ریزی هستند. این می‌تواند در آینده کمک کند تیم‌های قاره در سطح جهانی موفق باشند.

سرمربی تیم نوجوانان با اشاره به سختی گروه ایران، عنوان کرد: گروه بسیار سختی است‌ و همه تیم‌ها قابل احترام و باکیفیت هستند. این موضوع هم انگیزه ما را بیشتر و هم کارمان را برای رقابت‌های پیش رو سخت می‌کند.

چمنیان: دنبال تداوم مسیر پیشرفت خود و صعود هستیم/ انصراف یک تیم نباید به دیگران ضربه بزند

چمنیان تصریح کرد: چالش بزرگی که برای گروه A و سایر گروه‌های ۵ تیمی این مرحله وجود دارد، انصراف لبنان از گروه H است که قرار بود با چهار تیم برگزار شود. اکنون فقط ۳ تیم در این گروه حضور دارند و شنیده‌ایم به احتمال فراوان در سایر گروه‌ها نیز نتایج ۳ تیم اول جدول محاسبه می‌شود. این می‌تواند یک ضعف و اشکال بزرگ باشد. با انصراف یک تیم نباید فقط تیم‌های حاضر در گروهش سود کرده و تیم‌های سایر گروه‌ها متضرر شوند. حدود ۱۵ تیم فقط در گروه‌های پنج گانه اکنون از این موضوع ضرر خواهند کرد. حتی تیم‌های حاضر در ۶ گروه‌ چهار تیمی نیز متضرر شده و کار برایشان سخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است چهار بازی متوالی را به فاصله یک روز انجام بدهیم. همه تیم‌های حاضر در گروه‌مان سخت و باکیفیت هستند. اگر قرار باشد پس از پایان مسابقات جدا از تیم پنجم گروه‌های پنج گانه، تیم چهارم کل گروه‌ها حذف شوند و نتایج‌شان نادیده گرفته شود، فشار بازی با این تیم‌ها می‌تواند روی صعود کردن یا نکردن تیم‌های دیگر تاثیر بسیار زیادی بگذارد. امیدوارم در فرصت باقی‌مانده تا شروع مسابقات AFC تصمیم منطقی‌تری بگیرد و دست‌کم حالا که یک تیم به هر دلیلی انصراف داده، سایر تیم‌ها متضرر نشوند.

سرمربی تیم نوجوانان تاکید کرد: با وجود همه این چالش‌ها، برای اولین بازی خود آماده می‌شویم و امیدوارم در این چهار بازی نمایش خوبی داشته باشیم. امیدوارم بچه‌های مستعد تیم ما بتوانند از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود استفاده کنند و جدا از درس گرفتن و پیشرفتی که در این مرحله اتفاق می‌افتد بتوانیم از این گروه به مرحله نهایی قهرمانی آسیا صعود کنیم.

چمنیان: دنبال تداوم مسیر پیشرفت خود و صعود هستیم/ انصراف یک تیم نباید به دیگران ضربه بزند

جلسه هماهنگی مسابقات گروه A مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا به میزبانی اردن صبح امروز (جمعه) با حضور نمایندگان پنج تیم ایران، اردن، سوریه، کره‌شمالی و هنگ‌کنگ در هتل رجنسی پالاس امان برگزار شد.

در این نشست محمود پازوکی (مدیر)، محمد پالیزپیشه (مدیر رسانه‌ای) و محمد مهدی جعفری (پزشک) حضور داشتند. در این جلسه مقرر شد تیم نوجوانان ایران در هر چهار بازی این مرحله از پیراهن‌ یک دست سفید استفاده کند.

همچنین دروازه‌بان‌های تیم در ۲ بازی ابتدایی از لباس یک دست سبز و در ۲ دیدار بعدی از لباس‌های یک دست مشکی استفاده خواهند کرد.

با توجه به انصراف لبنان از حضور در مسابقات گروه H در این مرحله، در نشست امروز ناظر AFC اعلام کرد هنوز تصمیم قطعی در خصوص نحوه صعود تیم‌ها به مرحله بعدی اتخاذ نشده اما احتمال دارد نتایج ۲ تیم انتهای جدول گروه‌های پنج تیمی و تیم چهارم گروه‌های‌ چهار تیمی حذف شده و برای تعیین بهترین تیم‌های دوم نتایج سه تیم بالای جدول هر گروه در نظر گرفته شود.

تصمیمی که با اعتراض نمایندگان ۵ تیم حاضر در جلسه امروز همراه شد.

چمنیان: دنبال تداوم مسیر پیشرفت خود و صعود هستیم/ انصراف یک تیم نباید به دیگران ضربه بزند

برنامه مسابقات تیم نوجوانان در این مرحله به شرح زیر است:

۳۰ مهر: ایران - هنگ‌کنگ (ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران)

۲ آبان: ایران - کره‌شمالی (ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران)

۴ آبان: ایران - سوریه (ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران)

۶ آبان: اردن - ایران (ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران)

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha