فرانسه به شرکت‌های رژیم صهیونیستی برای شرکت در نمایشگاه دفاع دریایی مجوز نداد

تهران-ایرنا-پس از درخواست رئیس جمهوری فرانسه برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به خاطر کشتار در غزه و لبنان، خبر می‌رسد که پاریس از صدور مجوز برای حضور شرکت‌های رژیم اسرائیل در نمایشگاه صنایع صنایع دفاع دریایی خودداری کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، شبکه کان رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد که این نمایشگاه قرار است، ماه آینده میلادی در فرانسه برگزار شود.

روابط فرانسه و رژیم اسرائیل پس از سخنان امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه رو به وخامت گذاشته است.

مکرون امشب در جلسه هفتگی کابینه دولت فرانسه با اشاره به قطعنامه تصویب شده در نوامبر ۱۹۴۷ توسط مجمع عمومی سازمان ملل در مورد طرح تقسیم فلسطین به دو کشور یهودی و فلسطینی، گفت: نتانیاهو نباید فراموش کند که اسرائیل با تصمیم سازمان ملل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بنابراین اکنون زمان نادیده گرفتن تصمیمات سازمان ملل نیست.

رئیس جمهوری فرانسه ۱۴ مهرماه نیز در گفت و گو با رادیو «فرانس اینتر»، تصریح کرد که توقف ارسال تسلیحات به (رژیم) اسرائیل برای حمله به غزه اولین راه حل سیاسی برای پایان دادن به این درگیری ها است.

مکرون تاکید کرد که هیچ اقدام مثبت و سازنده ای در ارتباط با حل این مناقشه تاکنون رخ نداده است و از اینکه رژیم اسرائیل موضع فرانسه را نمی شنود، ابراز ناراحتی کرد.

وی افزود: من بارها به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هشدار داده ام که حمله به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه اشتباهی بزرگ است.

رئیس جمهوری فرانسه گفت که این اقدامات و حملات رژیم صهیونیستی باعث برانگیختن خشم و نفرت مردم در سراسر جهان می شود.

مکرون همچنین به عملیات نیروهای صهیونیستی در لبنان اشاره کرد و گفت: کشتار مردم لبنان هیچ توجیهی ندارد و غیرقابل قبول است.

وی در پایان این گفت و گو تاکید کرد که لبنان نباید به «غزه ای جدید» تبدیل شود و خواستار پایان دادن به خصومت ها شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به وی ادعا کرد که باید کشورهای غربی قاطعانه از اسرائیل حمایت کنند، چرا که به ادعای وی تل آویو در چند جبهه درحال جنگ با دشمنان است.

وی به مکرون و دیگر رهبران اروپا که خواستار تحریم صادرات سلاح به اسرائیل شده بودند گفته بود: بر شما شرم باد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha