۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85629274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی زنجان هشدار سطح زرد صادر کرد

۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۲
کد خبر: 85629274
هواشناسی زنجان هشدار سطح زرد صادر کرد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به پیش بینی کاهش محسوس دما تا کمتر از صفر درجه، هشدار سطح زرد هواشناسی برای کشاورزان صادر شد.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری، در شهرستان طارم کاملا ابری است و این شرایط در کوهای طارم می تواند به صورت مقطعی با مه گرفتگی همراه شود.

وی با بیان اینکه این شرایط بعدازظهر با وزش باد همراه می شود، اظهار داشت: از فردا /پنجشنبه/ سرعت وزش باد در استان افزایش می یابد و در برخی مناطق به حد نسبتا شدید می رسد که این وضعیت تا اوایل هفته آینده در استان ادامه خواهد داشت.

سلطانی یادآور شد: همچنین طی روزهای پیش رو به خصوص در نوبت بعداز ظهرها بارشهای پراکنده و رگباری و وقوع رعد و برق محتمل است.

وی با بیان اینکه تا روز شنبه هفته آینده تغییرات دمایی در استان محسوس نخواهد بود و در برخی ساعات و مناطق با افزایش نسبی مواجه خواهد شد، افزود: از روز یکشنبه هفته آینده به تدریج دما در مناطق مختلف استان به طور محسوسی کاهش یافته است و تا اواسط هفته هوای سردی مستقر می شود.

سلطانی ادامه داد: انتظار می رود در مناطق سردسیر استان حداقل دما به کمتر از صفر درجه برسد بر همین اساس کشاورزان باید آمادگی لازم را برای اقدامات حفاظتی در مزارع و باغها برای حفاظت محصولات از سرمازدگی داشته باشند.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۱ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان هشت و ۲۶ درجه، ابهر هشت و ۲۷، خرمدره ۱۱ و ۲۷، آب‌بر ۱۵ و ۲۵، قیدار ۱۱ و ۲۳، سلطانیه هفت و ۲۴ و ماهنشان ۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha