مشهدی‌ها سردار نیلفروشان را تا آغوش امام مهربانی‌ها بدرقه کردند

مشهد- ایرنا- آیین تشییع پیکر سردار شهید سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان، مستشار عالی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حضور مسوولان لشکری و کشوری، خانواده معظم شهدا و جمعی از مردم قدردان مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین تشییع پیکر مطهر سردار شهید نیلفروشان روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه ساعت ۹ صبح با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیران کل استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمع انبوه مردم از میدان بسیج مشهد به سمت حرم منور رضوی آغاز شد.

مردم قدردان مشهد از ساعتی پیش با حضور در میدان بسیج، منتظر آغاز این مراسم بودند که با ورود پیکر شهید نیلفروشان، مردم در کنار جایگاه اجتماع کرده و مشغول عزاداری و سوگواری شدند.

جمعیت عزادار همنوا با نوای مداحان با شعارهای «لبیک یاحسین» و «حیدر، حیدر» و نیز نثار شاخه های گل از پیکر شهید نیلفروشان استقبال کردند و جمعی از مردم عزادار نیز با رساندن خود به پیکر شهید، چفیه های شطرنجی خود را با کشیدن به تابوت شهید متبرک می کردند.

مداحان اهل بیت (ع) با مداحی و روضه‌خوانی مجلس را گرم کرده بودند و برخی از مردم مشایعت کننده در فراق این سردار بزرگ جبهه اسلام با صدای بلند می گریستند.

جمعیت تشییع کننده پرچم‌های جمهوری اسلامی، حزب الله لبنان و فلسطین و نیز پلاکاردهایی با مضامین "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، عکس‌هایی از رهبر معظم انقلاب، شهیدان سیدحسن نصرالله، سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار نیلفروشان را در دست داشتند و با مشت های گره کرده، شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر صهیونیست را فریاد می کردند.

مراسم وداع با پیکر شهید نیلفروشان در حرم مطهر رضوی با حضور مردم برگزار شد. طبق برنامه قرار است پیکر شهید نیلفروشان عصر امروز جهت تشییع و خاکسپاری به اصفهان منتقل شود.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ۶ مهر امسال به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله «حاره حریک» در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند، برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت به صورت همزمان با هشت تا ۱۲ جنگنده انجام شده و در آن از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده است.

در این حملات، مجاهدانی همچون سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار نیلفروشان به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha