کاهش سانس سینماها به نفع یک کمدی خاص

تهران- ایرنا- تعداد سانس‌های تمامی فیلم‌های روی پرده به نفع یک کمدی کاهش یافته تا کار به جایی برسد که دفعات نمایش این فیلم کمدی در روز گذشته (سه‌شنبه) در برخی پردیس‌های پایتخت، به حدود ۴۰ سانس برسد. اکنون و به این واسطه، بسیاری از فیلم‌های پرمخاطب، یک سقوط‌آزاد کامل را تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، یکی از اتفاقات تامل‌برانگیز این روزهای سینمای کشور، کاهش سانس فیلم‌های روی پرده به نفع یک فیلم خاص است. اتفاقی که با واکنش رسانه‌ها مواجه شده و شورای صنفی نمایش نیز هشدارهای لازم را به برخی پردیس‌های بزرگ پایتخت و چند کلان‌شهر داده است. برخی سینماداران از عنوان «فوق‌العاده» برای نمایش این فیلم استفاده کرده‌اند و این کمدی خاص، تحت عنوان سانس‌ فوق‌العاده به این حجم از تعدد سانس می‌رسد

بر پایه این گزارش، سانس‌های تمامی فیلم‌های روی پرده به نفع یک کمدی کاهش یافته تا کار به جایی برسد که دفعات نمایش این فیلم کمدی در روز گذشته (سه‌شنبه) در برخی پردیس‌های پایتخت، به حدود ۴۰ سانس برسد. این شرایط در حالی رقم خورده که برخی فیلم‌های نسبتا جدید، بین ۲ تا ۳ سانس روزانه دارند درحالی‌که تا پیش از این، حداقل ۷ سانس روزانه در پردیس‌های بزرگ داشتند.

جالب آن‌که سانس‌های محدود این فیلم‌ها نیز عموما تا پیش از ساعت ۲۱ شب است که میزان استقبال از فیلم‌ها، قابل‌قیاس با سانس‌های پایانی شب نیست.ترمز فروش بسیاری از فیلم‌های پرمخاطب کشیده شد. آثاری که تا پیش از این، از گیشه معقولی برخوردار بودند اما اکنون یک سقوط‌آزاد کامل را تجربه می‌کنند

در برابر این اتفاق، برخی سینماداران از عنوان «فوق‌العاده» برای نمایش این فیلم استفاده کرده‌اند و این کمدی خاص، تحت عنوان سانس‌ فوق‌العاده به این حجم از تعدد سانس می‌رسد؛ حال آن‌که سانس‌های ساعت ۹ و ۱۰ شب، سانس موظف سینماها به حساب می‌آید و سانس‌های فوق‌العاده باید از ساعت ۲۳ برای فیلم‌های پرمخاطب تعریف شود. بنابراین این ترفند برخی سینماها در کاهش سانس‌های قبل از ساعت ۲۳ به بهانه اکران فوق‌العاده، ایراد آئین‌نامه‌ای دارد و باید مورد بازنگری جدی قرار بگیرد.

در نتیجه، ترمز فروش بسیاری از فیلم‌های پرمخاطب کشیده شد. آثاری چون تگزاس۳، مفت‌بر، پول و پارتی، شهر گربه‌ها ۲ و شه‌سوار تا پیش از این، از گیشه معقولی برخوردار بودند اما اکنون و به‌واسطه کاهش معنادار سانس‌های روزانه خود در تمام روزهای هفته، یک سقوط‌آزاد کامل را تجربه می‌کنند.

با چنین وضعیتی، ضرورت دارد تا یک مهندسی معقول بر روی این چیدمان سانس صورت بگیرد تا فیلم‌ها بتوانند در حیات نرمال خود به مخاطبانشان عرضه شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha