آمریکا کاهش تنش میان دو کره را خواستار شد

تهران– ایرنا– واشنگتن به اقدام اخیر پیونگ‌یانگ در انفجار بخش‌هایی از راه‌های مواصلاتی به کره جنوبی واکنش نشان داد و کاهش تنش و توقف اقدامات منجر به درگیری بین دو کره را خواستار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری یونهاپ با انتشار این خبر از مبدا واشنگتن افزود: پس از آنکه پیونگ‌یانگ جاده‌های ارتباطی با کره‌جنوبی که زمانی به عنوان نماد همکاری بین دو کره تلقی می شد را منهدم کرد، آمریکا روز سه‌شنبه (روز گذشته به وقت محلی) از کره‌شمالی خواست تا اقداماتی که موجب افزایش خطر درگیری می‌شود را متوقف سازد.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره، تصریح کرد که واشنگتن از پیونگ‌یانگ می‌خواهد تا به (مسیر) دیپلماسی بازگردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت: با همکاری متحد خود، جمهوری کره (کره جنوبی)، از نزدیک وضعیت «جمهوری دموکراتیک خلق کره » (کره شمالی) را تحت نظر داریم، ما بر درخواست (خود مبنی بر) کاهش تنش‌ها از سوی کره‌شمالی و توقف هرگونه اقداماتی که منجر به افزایش خطر درگیری می‌شود، ادامه داده و پیونگ‌یانگ را به بازگشت به (میز) مذاکره و دیپلماسی تشویق می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، کره شمالی مورخ سه‌شنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۳ پس از وعده قطع ارتباط جاده‌ای و ریلی بین دو کشور، بخش‌هایی از جاده‌های خود را که به کره جنوبی متصل است را منفجر کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در این تاریخ در پیامی به خبرنگاران گفت: ارتش کره شمالی حوالی ظهر (به وقت محلی) انفجارهایی را انجام داد که گمان می‌رود با هدف قطع ارتباط جاده‌های «گئونگ‌گی» و «دونگ‌هه» انجام شده و در حال انجام فعالیت‌های بیشتر با استفاده از تجهیزات سنگین است.

کره جنوبی در واکنش به اقدام همسایه شمالی خود، با انتشار بیانیه ای، به شدت انفجار بخش شمالی جاده بین دو کره توسط پیونگ یانگ را محکوم کرد و آن را یک اقدام بسیار غیرمعمول خواند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha