۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85629668
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تئاتر خیابانی به حفظ و ترویج فرهنگ محلی کمک می‌کند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: برگزاری رویدادهای هنری از جمله تئاتر خیابانی مریوان، به حفظ و ترویج فرهنگ غنی محلی کمک بسیار زیادی می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرش زره‌تن لهونی روز چهارشنبه در آیبن اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: فرهنگ غنی مردم اصیل مریوان و آداب و رسوم و سنت های این منطقه جدابیت بسیار خوبی برای مردم دیگر استان ها دارد.

وی افزود: این رویدادهای هنری می تواند نقش بسیار مهمی در معرفی هر چه بیشتر فرهنگ و آداب و رسوم منطقه به مردم کشورمان و دیگر نقاط جهان ایفا کند.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، در سال های آینده با شکوه بیشتری برگزار شود.

لهونی بر لزوم ارزیابی جشنواره هر سال و رفع نقاط ضعف احتمالی تاکید و اضافه کرد: مردم مریوان هنردوست هستند و شرایطی فراهم کردند که شاهد این رویداد مهم هنری باشیم.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از ۲۱ مهر آغاز شد و مراسم اختتامیه آن هم اکنون در این شهر مرزی در جریان است.

در بخش مسابقه ایران و دگرگونه های اجرایی این جشنواره، ۱۵ گروه، در بخش نیشتمان (وطن) چهار گروه، بخش برگزیده جشنواره ها پنج گروه و بخش بین الملل چهار گروه ایرانی و چهار گروه از کشورهای آلمان، الجزایر، عراق و ارمنستان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha