آغاز بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی ۳۴۸ پروژه شهری در قم

قم - ایرنا - آیین بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی ۳۴۸ پروژه شهری قم با اعتبار۸۰ هزار میلیارد ریال با حضور آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)‌، استاندار و مدیران شهری روز چهارشنبه در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار قم، در این آیین، با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی و ورودی‌های نامناسب شهر، اظهار کرد: قم به‌عنوان حرم اهل‌بیت (ع) شایسته ورودی‌های با شایسته‌تری است و باید برنامه‌ای جامع برای بهبود این ورودی‌ها تدوین شود.

سید محمد آقامیری، همچنین براهمیت توجه به جوانان و تربیت نسل‌های آینده تاکید کرد و افزود: باید جوانانی تربیت کنیم که شایسته خدمت در حرم حضرت معصومه (س) باشند.

وی با اشاره به کمبود ۳۳۰ هزار مترمربع فضای آموزشی در استان، از شهرداری خواست تا در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود به این موضوع مهم توجه ویژه داشته باشد.

وی همچنین بر اهمیت توجه به بافت فرسوده شهر و ارائه طرح‌های جامع برای نوسازی آن تاکید کرد.

آقامیری با بیان اینکه قم در مسیر ۱۷ استان کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: بافت اطراف آزادراه قم - تهران به‌عنوان اولین تصویری که مسافران از شهر دارند، باید متناسب با شان حرم بانوی کرامت باشد.

آغاز بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی ۳۴۸ پروژه شهری قم

توسعه حمل‌ونقل عمومی قم ضرورت دارد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان استانی و شهری، برکات وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) و حوزه علمیه قم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی را یادآور شد.

حجت‌الاسلام قاسم روان‌بخش با اشاره به تحولات چشمگیر قم پس از سفر مقام معظم رهبری و تبدیل‌شدن آن به استان، اظهار کرد: افتتاح بیش از ۳۰ تقاطع در قم نشان از عزم جدی مسئولان برای توسعه و پیشرفت این شهر دارد.

وی افزود: تغییرات سریع و گسترده در شهر قم، گواهی بر تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان برای بهبود زیرساخت‌ها و کیفیت زندگی مردم است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت حمل‌ونقل عمومی، بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه خط یک متروی قم تاکید کرد و گفت: با توجه‌ به افزایش جمعیت و توسعه شهر، تکمیل این پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار قم، نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی شفاف به شهروندان، اظهار داشت: ارائه گزارش مستمر از اقدامات شهرداری، به تقویت اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد." وی افزود: "پروژه‌های متعدد و متنوعی که در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسند، حاصل تلاش شبانه‌روزی همکارانم در شهرداری و باهدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان است.

سیدمرتضی سقائیان نژاد، با اشاره به تنوع پروژه‌های در دست اجرا، تصریح کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی، حمل‌ونقل، فناوری و هوشمندسازی، سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی و با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان در حال اجرا هستند.

وی همچنین تاکید کرد که تمام این پروژه‌ها با رویکردی آینده‌نگر و باهدف تحقق چشم‌انداز توسعه شهر قم در سال ۱۴۱۴ طراحی و اجرا می‌شوند.

برخی از طرح‌های جاری شهرداری قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم نیز دراین رابطه با اشاره به پروژه‌های مهمی مانند میدان سه سطحه سپاه، تونل غدیر و تقاطع صدوق-فردوسی، اظهار داشت: عملیات احداث میدان سه سطحه سپاه و طراحی سه پله خروج اضطراری برای تونل غدیر نیز در دستور کار قرار دارد.

عباس حلوایی زاده افزود:‌ تقاطع صدوق-فردوسی با اعتباری ۱۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده‌است و امیدواریم در آینده اتصال آن به میدان ارتش نیز انجام شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به پروژه‌های بزرگ دیگری مانند تونل امام موسی صدر، پروژه نیک‌اندیش و دروازه ری، تصریح کرد: این پروژه‌ها با هدف بهبود زیرساخت‌های شهری و تسهیل تردد شهروندان در حال اجرا هستند.

حلوایی زاده همچنین به پروژه‌های حوزه آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: ساختمان فرماندهی آتش‌نشانی، سایت تمرین آتش‌نشانی و ایستگاه‌های آتش‌نشانی جدید در حال ساخت و تکمیل هستند.

وی در پایان به برخی از دیگر پروژه‌های عمرانی مانند تعمیرات و نگهداری پل‌ها، احداث پیاده‌راه و آسفالت معابر اشاره کرد و از پیشرفت قابل توجه این پروژه‌ها خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha