بهانه‌ تجلیل از یاوران استاندارد در کرمان و مطالبه‌ای که باید از کارخانه شروع شود
حسین قهرمانی مدیرکل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان ملی استاندارد

کرمان - ایرنا - سالن شهدای مدافع سلامت بیمارستان باهنر کرمان امروز میزبان مدیران و کارکنان استاندارد و نیز فعالان کنترل کیفیت به عنوان یاوران این سازمان بود، البته با یک مهمان کشوری که تاکید داشت مطالبه استانداردسازی باید از تولید و کارخانه شروع شود.

به گزارش ایرنا در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد با حضور جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی طی روز چهارشنبه، از تعدادی از واحدهای تولیدی، مسئولان کنترل کیفیت، آزمایشگاه ها و شرکت های بازرسی تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم، شماری از مسئولان استانی و کشوری صحبت کردند که مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان ملی استاندارد گفت: استانداردسازی باید به عنوان یک مطالبه از تولید کننده و کارخانه شروع شود، سپس بازار و مصرف کننده با ایفای نقش خود، باعث می شود همه محصولات، استاندارد داشته باشند.

حسین قهرمانی با اشاره به تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد بیان کرد: با تصویب این قانون از سال ۹۶ سازمان استاندارد دوباره متولد و متحول شد و مسئولیت ها و روابطش تغییر کرد.

وی با اشاره به وضعیت حکمرانی در نظام استاندارد افزود: در ارزیابی های نظام استاندارد میلیون ها نفر در جریان تولید یک محصول زندگی می کنند و زندگی صحیح آنها محصول عملکرد درست آن محصول است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: تولید کننده و مصرف کننده ۲ رکن اصلی نظام استاندارد هستند که در تعاملات خود باید حکمرانی این نظام را شکل دهند.

وی خاطر نشان کرد: اگر نسل جدید، کالای استاندارد را طلب نکند تولید کننده نیز به سمت تولید کالای استاندارد نمی رود؛ از تولید کنندگان انتظار می رود که هر سند از ۳۷ هزار برگ سندی که در این سازمان تولید شده را که با ایمنی، سلامت و رفاه همه در ارتباط هست را رعایت کنند، زیرا در غیر این صورت جامعه دچار اختلال می شود.

قهرمانی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد اعمال حاکمیت را از طریق نظارت های استانداردسازی انجام می دهد و اگر تولید کننده در استانداردسازی محصولات خود پیشگام باشد، هدف از تولید که همان اشتغال و درآمد زایی است محقق خواهد شد.

استاندارد نباید چشم خود را بر برخی موضوعات ببندد

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز با بیان اینکه شاید روزی استاندارد مزاحم بود اما اینک شرایط متفاوت شده گفت: امروز استاندارد حامی و بازوی توانمند در حوزه خدمات و تولیدات محسوب می شود و اگر کسی بخواهد در تولید موفق باشد با استاندارد سازی، افزایش کیفیت و اعتماد، این مهم به دست می آید.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی افزود: تولید و استاندارد لازم و ملزوم یکدیگر هستند و استاندارد نباید بر روی برخی موضوعات چشم خود را ببندد که اگر چنین کاری کند خیانت به تولید کننده و مصرف کننده است.

نماینده مردم شهرستان های شرق استان کرمان در مجلس با اشاره به اینکه مردم به دنبال مهر استاندارد بر روی کالاها هستند تصریح کرد: استاندارد نشانگر این است که چشمان تیزبین و هوشیار همه ابعاد را می بیند و کیفیت را بررسی می کند.

بهانه‌ تجلیل از یاوران استاندارد در کرمان و مطالبه‌ای که باید از کارخانه شروع شود
آیین روز ملی استاندارد در سالن اجتماعات شهدای مدافع سلامت بیمارستان باهنر کرمان

ورود استاندارد به بحث استاندارد سازی خدمات

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان نیز اظهار داشت: تولید، موتور محرکه توسعه کشور و جزو وظایف ذاتی یک سیستم است و استاندارد سازی نقش مهمی در تولید دارد.

علی بیگ زاده تصریح کرد: تولیدی که با کیفیت باشد، باعث اشتغالزایی، خودکفایی، خوداتکایی و استقلال در جامعه جهانی می شود و همچنین تولیدی باید مدنظر باشد که از قاچاق کالای خارجی به داخل جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه تولیدی مدنظر است که باعث افزون شدن قدرت ما در صحنه بین المللی شود افزود: ما باید کالایی تولید کنیم که بتواند با کالاهای مشابه خارجی مقابله و رقابت کند و مطابق با استانداردهای داخلی و خارجی باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان خاطر نشان کرد: استاندارد به بحث استانداردسازی خدمات ورود کرده و مراکز تفریحی، آسانسورها، هتل ها، زائرسراها، باشگاه های ورزشی و غیره را شامل می شود.

وی تاکید کرد: امروز بحث تولید کالاهای حلال برای مسلمانان در دنیا اهمیت پیدا کرده است، هر چند ما فعالیت چندانی نداشتیم، اما سازمان ملی استاندارد نگاه های خوبی به این موضوع دارد.

کسب رتبه اول پروانه دانش بنیان در کرمان

مدیرکل استاندارد استان کرمان نیز با تبریک روز جهانی استاندارد به دست اندرکاران این حوزه گفت: در سال گذشته رتبه اول اهدای پروانه دانش بنیان به واحدهای تولیدی استان را در کشور کسب کردیم و درآمدهای وصولی استان نیز نسبت به سال قبل رشد ۵۰۰ درصدی دارد.

مسلم بسیج افزود: در سال گذشته رشد ۱۴۶ درصدی برنامه های مصوب را در اداره کل استاندارد استان کرمان شاهد بودیم؛ در این سال چهار هزار و ۳۲۱ اقدام برای جمع آوری کالاهای غیر استاندارد در استان کرمان انجام شد.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته استاندارد ۱۴ برنامه مصوب و سازمانی در استان شامل افتتاح دفاتر استانداردسازی، بازدید از واحدهای تولیدی و غیره انجام می شود.

بهانه‌ تجلیل از یاوران استاندارد در کرمان و مطالبه‌ای که باید از کارخانه شروع شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha