۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85629809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شهادت ۶۵ فلسطینی دیگر در نوار غزه/ شمار شهدا به ۴۲هزار و ۴۰۹ نفر رسید

تهران- ایرنا- وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز چهارشنبه در جدیدترین آمار خود، از شهادت ۴۲ هزار و ۴۰۹ شهروند فلسطینی در نتیجه جنگ رژیم صهیونیستی علیه این منطقه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۶ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۶۵ نفر شهید و ۱۴۰ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۴۲هزار و ۴۰۹ نفر و شمار مجروحان هم به ۹۹ هزار و ۱۵۳ نفر رسید.

این خبر در حالی منتشر می شود که سازمان امدادرسان «آکسفام» و ۳۷ نهاد امدادی دیگر در بیانیه ای درباره وضعیت وخیم انسانی در شمال نوار غزه هشدار داده و اعلام کردند که از ۱۶ روز پیش تاکنون غذایی وارد شمال این منطقه نشده و جهان نباید در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی دست بسته بماند.

آکسفام و ۳۷ آژانس امدادی دیگر روز چهارشنبه در بیانیه مشترک خود درخصوص اوضاع غزه تاکید کردند: شمال نوار غزه در معرض خطر محو شدن قرار دارد و رهبران جهان باید فورا به جنایت هایی که (رژیم) اسرائیل مرتکب می شود، پایان دهند.

در این بیانیه آمده است: (رژیم) اسرائیل از یکم اکتبر۲۰۲۴ اجازه نداده که غذا وارد شمال نوار غزه شود و تل آویو غیرنظامیان فلسطینی در این منطقه را در معرض گرسنگی قرار داده و خانه و چادرهای آن ها را بمباران می کند. در حالی که کابینه (رژیم) اسرائیل مرتکب جنایت های وحشتناک می شود، جهان نباید دست بسته نظاره گر باشد. نباید غیرنظامیان را مجبور به فرار کرد تا کمک دریافت کنند و به موجب قوانین بین المللی، باید از کسانی که ترجیح می دهند در خانه هایشان بمانند، حمایت شود.

در این راستا، جنبش فلسطینی الاحرار تاکید کرد: نسل کشی هایی که رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه مرتکب می شود، ثابت می کند که ما در مقابل این واقعیت قرار داریم که اقدامات دشمن ناشی از یک اراده بین المللی کامل است که هدف آن، ریشه کن کردن ملت فلسطین از روی نقشه جهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha