۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85629972
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دختر جوان با ارتباط مجازی به دردسر افتاد

۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰
کد خبر: 85629972
دختر جوان با ارتباط مجازی به دردسر افتاد

بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: دختر جوانی که با اعتماد به گروه‌های دوست‌یابی، عکس‌های خصوصی خود را در اختیار فردی قرار داده بود مورد سوء استفاده قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری پلیس، سرهنگ قدرت الوانی روز چهارشنبه از شناسایی فردی با سوء استفاده از خانمی جوان خبر داد که با به دست آوردن تصاویر خصوصی، وی را تهدید به انتشار آنها در فضای مجازی کرده بود.

وی افزود: خانمی جوان با ارائه شکوائیه به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد از مدتی قبل با فردی ناشناس در گروه‌های دوست‌یابی در یکی از پیام رسان‌های خارجی آشنا شدم و پس از مدتی ارتباط مجازی متاسفانه به این فرد اعتماد و عکس‌های خصوصی خودم را برایش ارسال کردم.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی بیان کرد: فرد ناشناس پس از مدتی از دختر خواسته‌های نامعقول داشته و از آن جایی که به خواسته او توجه نکرده، تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در گروه‌ها، کانال‌های فضای مجازی و خانواده شده که این کار موجب برهم زدن آرامش روحی و روانی دختر جوان شده از این رو درخواست رسیدگی داشته است.

وی تصریح کرد: به‌ منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌ حق، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار ‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد.

سرهنگ الوانی گفت: با جمع آوری مستندات و بررسی‌های فنی صورت گرفته، هویت متهم که در خارج از استان زندگی می‌کرد، شناسایی شد و پس از هماهنگی با مقام قضایی و اقدامات فنی با شگردهای خاص پلیسی، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه، منکر بزه انتسابی شد اما پس از مشاهده مدارک و اسناد جمع‌آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا به ناچار لب به اعتراف گشود و بزه انتسابی را پذیرفت که پرونده نیز برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: سوء استفاده از محتوای خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی یکی از شایع‌ترین جرایم حوزه فضای مجازی است و اکثر مجرمان سایبری با انگیزه کسب منافع مالی، تهدید و اخاذی، تسویه‌حساب شخصی، انتقام‌جویی، تفریح و سرگرمی در این فضا وارد می‌شوند.

وی بیان کرد: افراد سودجو با ترفندهای مختلف درصدد دستیابی به تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان هستند لذا کاربران فضای مجازی به خصوص نوجوانان به هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات با آنان را دارند، اعتماد نکنند و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برایشان ارسال نکنند.

سرهنگ الوانی افزود: انتشار فیلم و عکس‌های خصوصی افراد یا تهدید به انتشار آن به موجب قانون جرم بوده و قابل پیگیری در محاکم قضایی کشور است.

وی یادآور شد: سایت پلیس فتا به نشانی الکترونیکی www.fata.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha