تهران امروز کاهش کیفیت هوا دارد/ هفته آینده افزایش گرد و خاک

تهران بزرگ - ایرنا - پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان تهران نشان می‌دهد با توجه به هشدار سطح زرد در پایتخت در نقاط پرتردد شهری در برخی ساعات افزایش برخی آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق اطلاعات موجود شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اکنون وضعیت هوای این استان با شاخص ۱۰۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و با توجه به اینکه امروز چهارشنبه کیفیت هوا روندی کاهش دارد بنابراین احتمال رشد آلاینده‌ها در این کلانشهر وجود دارد.

براساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان این استان در پنج روز آینده صاف تا کمی ابری گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی شده است.

همچنین براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در پاره‌ای از نقاط استان به ویژه مناطق جنوبی و غربی به طور متناوب گاهی وزش باد شدید با احتمال خیزش موقت گرد خاک و یا انتقال گرد و خاک از استان‌های همجوار مورد انتظار است.

طبق بررسی‌های این اداره کل برای شهر تهران از روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه تا یکشنبه ۲۹ مهرماه سال جاری نیز هوای این شهر براساس پیش‌بینی‌ها، صاف تا کمی ابری و وزش باد همراه خواهد بود البته در روز یکشنبه هفته آینده گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

تهران امروز کاهش کیفیت هوا دارد/ هفته آینده افزایش گرد و خاک

اداره کل هواشناسی استان تهران همچنین اعلام کرد دمای هوای پایتخت در این روزها کاهش محسوسی نخواهد داشت و روند گرمای هوا در شرایط چند روز گذشته نیز استمرار خواهد داشت البته طبق این پیش‌بینی‌ها دمای ۲۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد در این روزها متغیر خواهد بود.

همچنین براساس اعلام وضعیت هوای ۲۴ ساعت گذشته استان تهران، ورامین با بیشینه ۳۱ درجه سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین و توچال با هفت درجه سانتیگراد سردترین نقطه در استان تهران بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha