تاکید دوباره شولتس بر تداوم ارسال سلاح از سوی آلمان برای صهیونیست‌ها

تهران- ایرنا- اولاف شولتس صدراعظم آلمان بدون توجه به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان و ادامه نسل‌کشی ارتش جنایتکار این رژیم در اظهاراتی بار دیگر بر تداوم ارسال سلاح از سوی آلمان به این رژیم تاکید کرد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، صدراعظم آلمان در جریان سخنرانی خود در پارلمان این کشور (بوندستاگ) با بیان اینکه برلین به تأمین تسلیحات برای رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، اظهار کرد: (رژیم) اسرائیل همیشه می‌تواند برای امنیت خود به آلمان تکیه کند.

شولتس با نادیده گرفتن جنایات بی‌شمار رژیم صهیونیستی در نوار غزه با طرح این ادعا که حماس مسئول جنگ در این منطقه است، افزود: ما به همبستگی خود با (رژیم) اسرائیل و ارسال سلاح به تل آویو ادامه خواهیم داد تا مطمئن شویم اسرائیل توانایی دفاع از خود را دارد.

صدراعظم آلمان در ادامه سخنان خود خطاب به قانونگذاران پارلمان این کشور، تاکید کرد: به همین دلیل است که در گذشته به (رژیم) اسرائیل اسلحه ارسال کرده‌ایم، در حال حاضر هم این کار را انجام می‌دهیم و در آینده هم به این روند ادامه خواهیم داد و تل آویو همیشه می‌تواند برای دریافت سلاح به ما تکیه کند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، صدراعظم آلمان در حالی این سخنان را بر زبان رانده است که بر اساس گزارش رسانه‌های محلی این کشور، برلین هفته گذشته صادرات تسلیحات خود به رژیم صهیونیستی را پس از دریافت تضمین‌هایی از این رژیم مبنی بر اینکه از سلاح‌های آلمانی در «نسل کشی» استفاده نخواهد شد، از سر گرفته است.

گفته می‌شود که حزب سبزها که بخشی از کابینه ائتلافی دولت شولتس را تشکیل می‌دهد در ماه‌های گذشته با طرح این موضوع که ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی نقض قوانین بین‌المللی است، مانع از صدور سلاح‌های آلمانی به این رژیم جنایتکار شده بود.

به گزارش ایرنا، صدراعظم آلمان پیش تر نیز در جریان سخنرانی خود در پارلمان این کشور (بوندستاگ) بر تداوم ارسال سلاح از سوی آلمان برای صهیونیست‌ها تاکید کرده بود.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

این رژیم پس از تبدیل نوار غزه به یک ویرانه، حملات گسترده‌ای را علیه مناطق مختلف جنوب لبنان و نیروهای حافظ صلح‌ سازمان ملل آغاز کرده که با محکومیت جهانی مواجه شده است.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

اقدامات تجاوزکارانه و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و به تازگی در لبنان، منطقه غرب آسیا را به شدت دچار تنش کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی پس از تبدیل نوار غزه به یک ویرانه، حملات گسترده‌ای را علیه مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha