توافقنامه‌های بین‌المللی منجر به توسعه زیرساخت‌ها و تقویت صادرات می‌شود

تهران- ایرنا- معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران در آستانه ۲۹ مهر، روز ملی صادرات گفت: توافقنامه‌های تجاری دسترسی به بازارهای جهانی، نقل‌ و انتقالات مالی، زیرساخت‌های حمل و نقل و لجستیک و همچنین حمایت‌های دولتی در زمینه بازاریابی بین‌المللی را به دنبال خواهد داشت. 

«محمدصادق قنادزاده» امروز (شنبه) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره روز ملی صادرات با اشاره به امضای توافقنامه‌های مختلف با کشورهای همسایه در قالب بریکس و اوراسیا افزود: این توافقنامه‌ها، مشوق ها و تسهیلاتی برای صادرکنندگان فراهم می کند که منجر به افزایش بازارهای صادراتی خواهد شد.

وی عنوان‌کرد: در تقویم کشورمان روز ۲۹ مهر به نام صادرات نامگذاری شده است تا فرهنگ تجارت و صادرات در کشورمان مورد اهمیت ویژه قرار گیرد و فرهنگ‌سازی شود.

قنادزاده ادامه‌داد: امسال بیست و هشتمین دوره آیین تجلیل از تجار و صادرکنندگان با حضور رئیس جمهور، سایر مسئولان و صادرکنندگان برگزار خواهد شد و صادرکنندگان برتر و نمونه معرفی می شوند.

معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران، با بیان اینکه امسال از ۵۰ صادر کننده نمونه تقدیر می شود، گفت: برترین ها در ۴۰ گروه کالایی بر اساس شاخص ها انتخاب شده اند، همچنین پنج مورد از صادرکنندگان برتر را از میان شرکت‌های صاحب محصولات با ارزش افزوده بالاتر و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور معرفی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: این انتخاب‌ها بر اساس مجموعه شاخص‌هایی است که نشان‌دهنده میزان صادرات، بازارهای صادراتی، استانداردها و سایر موارد است.

قنادزاده با بیان اینکه صادرات یکی از ارکان کلیدی در اقتصاد هر کشوری است که نقش مهمی در توسعه پایدار دارد، گفت: خود این روز صادرات نمادین بوده و نشان‌دهنده اهمیت فعالیت تجارت در کشور است که اکنون تبدیل به فرهنگ و روز اختصاصی برای تجار شده است.

وی ابراز داشت: در این روز صادرکنندگان پس از یک سال رقابت و تلاش، خود را به ماراتن روز صادرات رسانده اند و الگویی برای سایر تجار هستند.

معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به توسعه بازارهای صادراتی گفت: به لحاظ سیاستگذاری سعی کرده ایم ارزش صادرات و بازارهای صادراتی، برندها و همه موضوعات را وضع کنیم و جهت گیری دولت چهاردهم را نشان بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: روز ملی صادراتی قدمی در جهت ارائه راهکارها و رفع چالش های تجارت، ایجاد انگیزه و حضور در بازارهای جهانی، افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت صادرات و تقویت تعامل با سایر کشورهاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha