معاون وزیر آموزش و پرورش: از ظرفیت دانش آموزان بعنوان عنصر اثرگذار استفاده کنیم

یزد _ایرنا _معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت:باید از ظرفیت دانش آموز بعنوان یک عنصر اثر گذار و نه عنصر اثر پذیر استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "محمدحسین پورثانی"روز پنجشنبه در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره کشوری نوجوان سالم و بازیگران زندگی در یزد افزود:برخی ها دانش آموزان را خیلی کوچک می ببیند که فقط باید برای آنها کلاس درس برگزار کرد در صورتی که این قشر نقش مهمی در زمینه های مختلف دارند نباید آنها را دست کم گرفت.

وی با اشاره به ۳۶ هزار دانش آموز شهید و چهار هزار معلم شهید در کشور ادامه داد: این قشر در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند.

یورثانی خاطرنشان کرد:دشمن برای ضربه زدن به کشور دانش آموزان را هدف قرار می دهد زیرا می دانند این قشر اثر گذار هستند بنابراین باید از طرفیت این قشر به نحوه شایسته استفاده کرد.

وی یکی از اهداف برگزاری جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی را استفاده از ظرفیت دانش آموزان در پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی بیان کرد و گفت:در برگزاری این جشنواره کنش گران متعدد و متفاوت در حوزه مراقبت از آسیب های مانند ستاد مبارزه مواد مخدر، کمیته امداد و بهزیستی، سازمان امور اجتماعی کشور و غیره استفاده شده است.

وی اضافه کرد: هنگامی که سازمان و نهادها در کنار یکدیگر قرار گیرند ظرفیت آنها دو چندان و موجب هم افزایی می شود.

مدیر کل آموزش، و پرورش استان یزد هم در این مراسم گفت: در مجموع یکهزار و ۶۴۳ اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره نوجوان سالم ،یاریگران زندگی ارسال شده بود که ۲۲۰ نفر بعنوان برگزیده انتخاب شدند.

"محمد کاظم رحیمی نژاد" با اشاره به برگزاری جشنواره یاد شده در سه بخش افزود:این جشنواره در ۳۳ رشته در بخش دانش آموزی ، ۶ رشته در بخش فعالیت‌های مدرسه و چهار رشته در بخش جامعه محور برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره برای رسیدن به نسل سالم ، خود دانش آموزان پیشقدم شدند تصریح کرد: جلوه ویژه این جشنواره چند بعدی و چند ساحتی بودن آن است که علاوه بر دانش آموزان ، اولیا و کادر مدرسه هم حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد:امروز دانش آموزان در جشنواره یاد شده نسبت به تولید فیلم، پادکست و یادداشت و غیره اقدام نمودند که نشان از این است که این قشر مشکل را لمس کرده و برای مقابله با آسیب ها و پیشگیری اجتماعی آثار تولید کردند.

در این مراسم از برگزیدگان جشنواره یاد شده در بخش های مختلف قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha