نخستین سازمان مردم‌نهاد حوزه ایثار و شهادت در کنگاور آغاز به کار کرد

کنگاور- ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کنگاور از راه‌اندازی نخستین موسسه مردم نهاد حوزه ایثار و شهادت در این شهرستان خبر داد و افزود: با صدور مجوز این سازمان مردم‌نهاد از سوی استانداری کرمانشاه، موسسه «حدیث سرخ ایثار» فعالیت خود را آغاز کرد.

ولی بهرامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این سازمان مردم نهاد با مدیریت «عبدالله سیادتی» می‌تواند در کنار دستگاه‌های فرهنگی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند.

وی ادامه داد: تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا، برگزاری نشست‌هایی با موضوع نقش شهدای کنگاور در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس، میهمانی لاله ها، برگزاری نشست صمیمی با هنرمندان و نویسنده‌ها برای تولید محتوا در حوزه جهاد و شهادت، خاطره گویی رزمندگان، معرفی شهیدان شاخص و اکران فیلم‌ها می‌تواند گوشه‌ای از عظمت شهدای این خطه از شرق کرمانشاه را برای نسل جدید بازگو کند.

بهرامی افزود: در حالی که در جامعه امروز با پدیده گسست نسل ها مواجه هستیم، رسالت تشکل های ایثارگری در قالب جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب پیوند نسل ها و بیان حقایق انقلاب و دفاع مقدس است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴۴۰ شهید ، بیش از هزار جانباز و حدود ۱۰۰ آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس ادامه داد: امیدواریم تشکل های ایثارگری ادامه دهنده راه این اسوه های ایثار، جهاد و شهادت باشند.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۳۰ سازمان مردم نهاد (سمن) ایثارگری با فعالیت اجتماعی در حوزه جامعه شاهد و ایثارگر در کشور فعالیت می کنند.
موسسه حدیث سرخ ایثار با تشکیل چهار معاونت ارتباطات و یادواره، تدوین و نشر، فضای مجازی و فناوری، مالی و اقتصاد، با رویکرد غیرانتفاعی ‌و غیرسیاسی فعالیت خود را در شهرستان کنگاور آغاز کرده است.

این موسسه علاوه بر مستندسازی قبور مطهر ۴۴۰ شهید کنگاوری که برخی از آنها در دیگر استان های کشور دفن هستند، اقدام به عضو گیری از خانواده بزرگ ایثارگران نموده و ارتباط با خانواده‌ شهدا جهت جمع آوری اطلاعات و خاطره‌ها را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha