۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85630813
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سند آمایش سرزمینی استان البرز مشکلات اساسی دارد

کرج - ایرنا - نماینده مردم طالقان،نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: سند آمایش سرزمین در استان البرز با نواقص و مشکلاتی روبه‌رو است که باید تصحیح شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی حدادی» روز پنجشنبه در نشست مشترک مسوولان شبکه تشکلی بسیج دانشجویی استان البرز با عنوان مهد البرز افزود: انتظار می‌رود که دانشجویان بسیجی در مطالبه گری این مهم از مسئولان مربوطه با ما همراه شوند.

وی به اهمیت فرزندآوری و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: قوانین بسیار خوبی در این رابطه در مجلس یازدهم تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ شد اما متاسفانه به علت برخی مشکلات در منابع، این قانون به‌طور کامل اجرانشده است که انتظار می‌رود دولت چهاردهم برای این مهم برنامه‌ریزی دقیق‌تری را داشته باشد.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه به ظرفیت‌های استان البرز در حوزه صنایع اشاره و بیان کرد : استان البرز از ۱۲ شهرک صنعتی، ۲۲ لکه صنعتی و ۸ لکه صنعتی در حال ساماندهی برخوردار است.

حدادی در ادامه وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و شهرک‌های صنعتی دارویی و کارگاه‌های تولیدی و صنعتی را پتانسیل عظیم برای استان برشمرد و یادآورشد: در کنار توجه و حمایت از این مجموعه‌ها باید به پیوست‌های دیگر آن همچون آسیب‌شناسی در محورهای آلودگی و آلایندگی نیز توجه کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به ضعف و نبود زیرساخت‌های کافی در استان البرز اشاره کرد و یادآور شد: البرز زیر سایه تهران و بدون توجه به زیرساخت‌ها و نیازهای اساسی و صرفاً با تغییر تابلوی فرمانداری کرج به استانداری البرز، استان شد که این امر سبب مشکلات بسیاری برای این منطقه شد.

البرز همواره جزء ۱۰ استان پردرآمد کشور بوده است

حدادی با اشاره به سهم بالای البرز در تأمین منابع درآمدی، گفت: متاسفانه با اینکه البرز همواره جزء ۱۰ استان پردرآمد کشور بوده اما در حوزه تخصیص و توزیع اعتبارات همیشه مورد کم‌توجهی و بی‌مهری قرارگرفته است.

وی در ادامه به ردیف بودجه مناطق محروم استان اشاره کرد و افزود: این رقم در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ میلیارد ریال بود اما با پیگیری‌ها و مطالبه گری‌هایی که از تربیون مجلس و مکاتبات و تذکرات کتبی مکرری که به مسئولان مربوطه داده شد این رقم افزایش یافت.

امروز خروجی صنعت خودرو در شان مردم ایران اسلامی نیست

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری به صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز خروجی این صنعت در شان مردم شریف ایران اسلامی نیست، کیفیت پایین و قیمت بالا برای این صنعت اصلاً قابل‌قبول نیست.

حدادی با اشاره به قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: این قانون سند ملی و چشم‌انداز توسعه و پیشرفت ایران اسلامی است که دولت محترم و همه مسئولین باید حول محور این قانون عمل کنند و شما دانشجویان نیز باید این مهم را از مسئولان امر مطالبه گری داشته باشید.

درپایان، به درخواست دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان البرز و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی کتاب «قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران» به سازمان بسیج دانشجویی استان البرز اهدا شد تا مورد مطالبه گری و پیگیری از مسوولان اجرایی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha