رییس مجلس: مبارزه با اسراییل اساس مکتب امام‌خمینی(ره) است

مشهد- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نفس مبارزه با اسراییل و مقابله با ظلم این رژیم غاصب از مکتب امام خمینی(ره) نشات می گیرد، این نهضت مبارزه اساس کار انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه در نهمین اجلاسیه بین المللی شهدای غربت در مشهد افزود: چنانچه در زمان تصویب لایحه «کاپیتولاسیون» در دوره پهلوی امام می فرمایند؛ تمام گرفتاری ما از آمریکا و اسرائیل است و ایشان اسرائیل را دست نشانده آمریکا عنوان کردند، مبارزه با رژیم صهیونیستی در جوهره و تار و پود انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: همراهی امت اسلامی با امام راحل که به مردم ایمان داشت، با مجاهدانی که آگاهانه و شجاعانه ایستادند و برای فلسطین جان دادند رقم خورده است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی از مرزهای ایران فراتر رفته است و اگر در لندن، پاریس و دیگر شهرهای اروپایی و دانشگاه های آمریکا می بینیم که داد از ظلم رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین بلند است، این دادخواهی از مکتب امام خمینی است.

قالیباف گفت: این مکتب و مبارزه با رژیم صهیونیستی با تبیین رهبر معظم انقلاب بر اساس عقلانیت توام با عدالت و معنویت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: باید توجه داشت متوازن بودن عقلانیت، معنویت و عدالت در عرصه مبارزه نیز شرط است.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مبارزه با رژیم کودک کش صهیونیستی هم وجودی و هم ماهوی است، اگر این رژیم را به رسمیت نمی شناسیم آن را وجودی و ماهوی قبول نداریم.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بایدن دربازدیدی که از سرزمین های اشغالی داشت گفته بود؛ اگر رژیم صهیونیستی امروز نمی بود ما به عنوان آمریکا این رژیم را بوجود می آوردیم ، اینجا ماهیت جنایتکار آمریکا نشان داده می شود.

چهره بی نقاب نظام سلطه رژیم صهیونیستی است

قالیباف افزود: اگر کسی می خواهد خوی استکباری و سلطه را بفهمد امروز چهره بی نقاب و روتوش نظام سطله، رژیم صهیونیستی و رژیم آمریکا است.

وی به نسل کشی روزانه رژیم صهیونیستی در نواز غزه توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: حتی درندگان نیز در شکار رفتار و خوی استکباری اسرائیل را ندارند چرا که این رژیم حتی به زنان باردار و کودکان بیمار نیز رحم نکرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر خود به لبنان گفت: در بیروت به همه اقشار و گروه ها از جمله مسلمان و غیرمسلمان و شیعه و سنی اعلام کردیم حتما شهادت سید حسن نصرالله غم بزرگی برای همه بود اما شهادت رهبرانی همچون اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله و دیگر فرماندهان که دیگر در میان نیستند به معنای توقف مبارزه نیست و حتما این مبارزات پیش خواهد رفت.

قالیباف گفت: بعد از شهادت نصرالله، ساختار مقاومت با قدرت کار خود را ادامه می دهد و اکنون می بینیم بیش از گذشته حیفا و تل آویو تحت تاثیر آتش حزب الله قرار گرفته اند.

وی افزود: با وجود همه رجزخوانی ها رژیم صهیونیستی همین بس که در سالگرد طوفان الاقصی موشک ها همچنان از غزه شلیک و در سرزمین های اشغالی فرود آمد و این رژیم هنوز نتوانسته اسرای خود را از غزه خارج کند.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی فکر می کردند اگر امام خمینی(ره) نباشد انقلاب نمی تواند با توفندگی کار خود را پیش ببرد اما ببیند امروز انقلاب کجاست و حرکت انقلابی پیش می رود اینها وعده الهی است که دچار تغییر و تبدیل نمی شود.

رژیم صهیونیستی حتی یک شب خواب راحت ندارد

قالیباف همچنین گفت: امروز جبهه مقاومت و امت اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی به عنوان جرثومه فساد و ظلم در حال دفاع و جنگ است و رژیمی که همه دکترین نظامی اش امنیت پایدار بود اکنون حتی یک شب هم خواب راحت در تل آویو، مرکز حکومتش ندارد.

وی گفت: همه ما آزادی خواهان متعهد هستیم مسیر شهدا و امام شهدا را ادامه دهیم، همین طور که در این جبهه تلاش می کنیم در داخل کشور نیز برای حل مشکلات کشور و عرصه اقتصادی تلاش کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز موفقیت ، انسجام اجتماعی و تلاس وحدت در داخل کشور به معنی موفقیت برای همه جهان اسلام است.

قالیباف بیان داشت: رسیدگی به محرومان از اولویت های ماست و نباید ذره ای از این موضوع غافل شویم، این ها لازم و ملزوم هم هستند، بدون شک ما مسوولان با کمک مردم وجوانان و البته همت جوانان نخبه و خلاق می توانیم از ظرفیت های کشور استفاده کنیم تا با برنامه هفتم توسعه که میثاق ملی مردم و مسوولان است از مشکلات کشور گره گشایی نماییم.

به گزارش ایرنا، بخش نخست نهمین اجلاسیه بین‌المللی شهدای در غربت در «دمشق» سوریه و سپس در دهلی و «لکهنو» کشور هندوستان برگزار شد. همچنین بخش اصلی آن با حضور مهمانانی از ۲۶ کشور دنیا، شهریورماه امسال با پاسداشت خدمت شهید امیر عبدالهیان در دامغان استان سمنان برگزار شد. اختتامیه این دوره عصر امروز ۲۶ مهر ماه و با حضور جمعی از خانواده شهدای مقاومت، شخصیت های ارشد لشگری و کشوری و جمعی از سفرای کشورهای محور مقاومت و برخی از کشورهای دیگر مقیم در تهران و با حضور دیپلمات های خارجی مستقر در شهر مشهد در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha