۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۶
کد خبر: 85630934
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

ذوالنوری: برای رفع مشکل ناترازی انرژی تلاش می‌کنیم

قم - ایرنا - نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس با انجام اقدام‌های لازم برای رفع ناترازی انرژی تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از صنعتگران برتر قم در سالن‌ همایش‌های امام موسی کاظم(ع) این شهر، با اشاره به ظرفیت مناسب انرژی خورشیدی برای رفع ناترازی انرژی در بخش صنعت، بیان کرد: در همین راستا در قم به دلیل شرایط جغرافیایی استان، بهترین فرصت را برای تولید انرژی خورشیدی و استفاده از آن در حوزه صنعت داریم که باید از این موقعیت به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی افزود: توجه به این ظرفیت و استفاده از آن موجب خودکفایی روند تامین برق مورد نیاز بخش صنعت از سایر بخش‌ها می‌شود و این موضوع نکته‌ای مهم در رعایت اصول پدافند غیرعامل نیز به شمار می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات بخش صنعت گفت: بانک‌ها باید اعتبارات لازم را برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز صنعتگران تامین کنند.

نماینده مردم قم با انتقاد از پرداخت تسهیلات به واسطه‌ها در بازار به جای صنعتگران، تاکید کرد: برای حمایت از صنعت باید تسهیلات به خود صنعتگران پرداخت شود.

وی افزود: موضوع تخصیص ارز مورد نیز صنعتگران نیز باید با جدیت دنبال شود به خصوص در موضوع خرید و نوسازی ماشین آلات که با ارتقا کیفیت تولید، توان رقابتی ایجاد و از خام فروشی جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: تقویت هرچه بیشتر صنعت و بخش‌های تولیدی در کشور، عامل بازدارنده در برابر فشارهای اقتصادی دشمنان است و با توجه به اهمیت موضوع در این خصوص با رییس محترم جمهور و وزیر صمت گفت‌وگو کردم.

استان قم ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های صنعتی دارد

همچنین در همایش مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت:‌ استان قم ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های صنعتی دارد و در همین رابطه در نیمه نخست سال جاری ۱۰۳ پروانه بهره‌برداری صنعتی با ظرفیت اشتغال بیش از چهار هزار نفر در این استان صادر شد.

اکبر ابدالی در ادامه با اشاره به مشکلات بخش صنعت استان، افزود: بحث تخصیص ارز به خصوص در حوزه نوسازی ماشین آلات، موضوع تسهیلات بانکی و همچنین تامین انرژی مورد نیاز واحدهای تولیدی از جمله مهمترین مسائلی است که برای تقویت فعالیت‌های صنعتی در قم نیازمند توجه جدی است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم جهش تولید محقق شود نیازمند خرید و نوسازی ماشین آلات مورد نیاز واحدهای صنعتی هستیم، در روند پرداخت تسهیلات نیز نیازمند جهش هستیم و سیاست انقباضی نباید در بخش تولید اعمال شود چرا که نقدینگی برای تولید مثل خون در بدن است.

ابدالی گفت: در بحث انرژی نیز باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم که در همین رابطه خانه صنعت، معدن و تجارت استان با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی، موضوع تولید برق از طریق انرژی خورشیدی را با جدیت دنبال می‌کند که در همین راستا از صنعتگران استان می‌خواهیم در این زمینه مشارکت کنند.

وی با اشاره به روند رسیدگی مناسب به مسائل و مشکلات صنعتگران در قم نیز افزود: جلسه‌های ستاد تسهیل در استان قم به صورت مستمر برگزار و در آن مسائل صنعتگران و تولیدکنندگان با جدیت پیگیری می‌شود.

فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در قم

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این همایش گفت: قم با داشتن ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و یک‌هزار و ۸۰۰ طرح صنعتی در دست اجرا یکی از استان‌های مهم صنعتی کشور است.

محمد آقاجانی افزود: وجود محدودیت در تامین نقدینگی و سرمایه در گردش، امکانات و زیرساخت‌ها و نیز تامین انرژی از جمله مسائل و مشکلات پیش روی فعالیت‌های صنعتی در استان است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مشارکت صنعتگران برای رفع آن تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ در همین رابطه به‌منظور رفع مشکل تامین انرژی برق در فعالیت‌های صنعتی به دنبال ایجاد شرکت تعاونی برای تامین برق مورد نیاز صنعتگران از طریق ایجاد نیروگاه‌های برق خورشیدی هستیم.

آقاجانی در پایان تاکید کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم با وجود انجمن‌های تخصصی ظرفیت‌های خوبی برای کمک به صنعتگران تولیدکنندگان استان دارد.

گفتنی است در این همایش با حضور مسئولان از صنعتگران برتر استان قم تجلیل به عمل آمد.

ذوالنوری: برای رفع مشکل ناترازی انرژی تلاش می‌کنیم

به گزارش ایرنا، بخش صنعت در قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحدهای تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی،‌ در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد.

شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه درنزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌ و کارهای تولیدی مواجه‌ شده‌است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha