هزینه‌های مسکن ملی در بیرجند دقیق بررسی می‌شود

بیرجند- ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: کارشناسان خبره مبالغ مصرف شده در پروژه مسکن ملی سایت زعفرانیه بیرجند را دقیق بررسی می کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده عصر روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: سایت ۲ هزار و ۷۲ واحدی بیرجند یکی از بهترین پروژه‌های نهضت ملی مسکن است و مردم مطمئن باشند هزینه ای علاوه بر کارهای انجام شده، از آنها اخذ نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه مطابق برنامه زمان بندی و با موفقیت در حال انجام است، افزود: منبع تأمین اعتبار برای ادامه پروژه، سهم آورده مردم است و ما منابع دولتی نداریم، لذا هر چه مردم سهم خود را زودتر پرداخت کنند، تکمیل پروژه سرعت می گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه پروژه زعفرانیه بیرجند حدود ۸٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: حدود ۳٠ درصد تعهدات متقاضیان عقب است و امروز برای اینکه پروژه متوقف نشود، جدولی برای سهم آورده مردم پیش بینی شد.

وی ادامه داد: هزینه تعدیل تا پایان سال ۱۴٠۲ و برخی اضافه کاری ها برای پروژه توسط راه و شهرسازی محاسبه و مبلغی به صورت علی الحساب به متقاضیان اعلام خواهد شد تا پرداخت کنند.

عباس زاده گفت: تقریباً هر متقاضی اگر ۲ میلیارد ریال دیگر پرداخت کند، پروژه سر موعد مقرر تکمیل و تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه مبلغ تعدیل و اضافه کاری ها در ۲ یا سه قسط توسط متقاضیان پرداخت می‌شود، ادامه داد: این رقم‌ها علی الحساب است و قیمت نهایی با تکمیل پروژه محاسبه خواهد شد و اگر فردی بیشتر از تعدیل های ۱۴۰۳ و اضافه کاری ها پرداخت کرده باشد، به او برگشت داده می‌شود.

معاون استاندار با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مهم متقاضیان، قیمت تمام شده مسکن است، اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی، حوزه معاونت عمرانی استانداری و شورای مسکن بر روند پروژه ناظرند و مردم نباید نگران قیمت مسکن باشند.

وی گفت: هزینه خدمات انجام شده در پروژه را باید متقاضیان پرداخت کنند، لذا تسریع در این موجب سرعت گرفتن کار شده و واحدها سر موعد واگذار خواهد شد.

عباس زاده یادآور شد: چنانچه پروژه به دلیل عدم پرداخت سهم آورده مردم متوقف شود و قیمت مصالح افزایش یابد، افزایش هزینه تأخیر هم متوجه خود متقاضیان خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان همکاری کنند تا شاهد تاخیر در پروژه نباشیم یادآور شد: بر اساس آنچه در شورای مسکن مصوب شد، قرارداد پیمانکار تا آذر ۱۴٠۳ است، لذا از اول دی ماه امسال واگذاری ۲ هزار و ۷۲ واحد سایت زعفرانیه بیرجند را آغاز می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha