استاندار کهگیلویه وبویراحمد درگذشت مادر شهیدان پراهام را تسلیت گفت

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه وبویراحمد در پیامی درگذشت بانوی مکرمه ومومنه «حاجیه خانم ترصب اسلام معظم» مادر گرامی شهیدان والامقام «نجیم وعوض پراهام » را تسلیت گفت.

یدالله رحمانی در پیام تسلیت خود به این بانوی مکرمه آورده است: بی گمان ایمان و ایثار وصلابت و صبر مادران معظم شهدا که فرزندان دلبند خویش را در مسیر پاسداشت آرمان ها و ارزش های والای الهی، اسلامی و انقلاب هدیه کرده اند در وصف نمی گنجد و و واژه ها قادر به ستایش صبر جمیل این بانوان مؤمن و والا مقام شهدا نیست.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد درگذشت مادر شهیدان پراهام را تسلیت گفت

رحمانی تصریح کرده است: آنگونه که فرزندان و اقارب و بستگان روایت کرده اند این بانوی ماجده و جلیل القدر طی سال ها جهاد و تلاش و تحمل رنج و مشقت های فراوان و در کوران حوادث همواره الگوی تمام عیار یک زن شیر دل و از مادران فاضله و مؤمنه خدمتگذار نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت ع را به نمایش گذاشت.

وی یادآور شده است: در فضیلت و بزرگواری و مقام ارزشمند این بانوی پاک و مادر مکرمه همین بس که فرزندانی چون شهیدان والا مقام «نجیم و عوض پراهام» را در دامان پاکش پرورش می دهد و در مسیر تربیت فرزندانی صالح و نیک، جان وعمر با برکت خود را ارزانی داشت.

آن بانوی مومنه با فداکاری و ایثار فرزندان مومن خود را در دفاع از میهن و ارزش های متعالی انقلاب اسلامی و برای عزت و اقتدار و سربلندی کشور عزیزمان تقدیم کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرده است: اینجانب ضمن آرزوی صبر جمیل برای همه بازماندگان، از خداوند منان می خواهم که روح آن مرحومه مغفوره و آن بانوی مکرمه را در جوار فرزندان برومند شهیدش قرین رحمت واسعه ربوبی قرار دهد.

شهیدان عوض و نجیم پراهام به ترتیب در سال های ۱۳۶۶و ۱۳۶۴ در مناطق عملیاتی ماووت و حاج عمران به شهادت رسیدند.

کهگیلویه و بویراحمد با ۳۳ هزار رزمنده، ۱۳ هزار نفر جانباز، بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر شهید و ۳۱۰ نفر آزاده در طول هشت سال دفاع مقدس استان نقش فعالی داشت اما حماسه پدخندق تاریخی ترین حضور آنان در جبهه ها بوده است.

۵۶ نفر شهدای کهگیلویه و بویراحمد زیر ۱۵ سال سن داشتند که از نظر شرعی حتی به سن تکلیف هم نرسیده بودند،از میان شهدای استان ۳۰۰ نفر سرباز، ۲۷۰ نفر پاسدار و یک هزار و ۲۳۰ شهید نیز بسیجی بودند.

کوچکترین شهید استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ ساله و پیرترین آنان ۶۷ ساله بود.بیش از ۹۹ درصد شهدای کهگیلویه و بویراحمد در خط مقدم جبهه شهید شدند که ۶۰۰ نفر آنان دانش آموز و ۷۸ نفر دانشجو بودند.

دو خانواده در این استان سه تن از فرزندانشان و ۲۳ خانواده نیز دو تن از عزیزانشان را در این جنگ تقدیم انقلاب اسلامی و میهن کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha