فدراسیون شطرنج برای برگزاری مسابقات بین‌المللی در کرمان اعلام آمادگی کرد

کرمان - ایرنا - سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی با اشاره به ظرفیت های ورزشی استان کرمان گفت: این فدراسیون آمادگی دارد تا یک دوره از مسابقات بین المللی را به میزبانی کرمان برگزار کند.

به گزارش ایرنا، محمودرضا امیاری شامگاه پنجشنبه در گردهمایی بزرگ خانواده شطرنج استان کرمان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش افزود: باید این رشته را با برنامه ریزی در دیار کریمان توسعه دهیم و فدراسیون شطرنج از حرکت‌های استان کرمان در حوزه آموزش و مسابقات حمایت می کند.

وی عنوان کرد: استان کرمان در گذشته اساتید خوب و بزرگ شطرنج را داشته و معتقدم که کرمان از استان های برخوردار این رشته است لذا اقدامات انجام شده در هیات شطرنج این استان باید به نتیجه برسد.

سرپرست فدراسیون شطرنج کشور اظهار داشت: صاحب نظران و دست اندرکاران شطرنج استان کرمان کمک کنند که این هیات به خدمت خود ادامه دهد.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش های مدیرکل ورزش و جوانان استان و هیات شطرنج کرمان گفت: کرمان استعدادهای فراوانی در همه زمینه ها و رشته های ورزشی به خصوص در شطرنج دارد.

تیم داری صنایع بزرگ کرمان را هدفمند می‌کنیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این آیین گفت: اتفاق خوبی در شطرنج استان رقم خورده و تعامل خوب و سازنده ای در این رشته به وجود آمده است.

میثم پاریزی افزود: ما امروز نیاز داریم که در ورزش آرامش حاکم تا در کنار آن پیشرفت حاصل شود، همچنین امیدوارم اعتماد خانواده ها به ورزش بیشتر شود تا آمار ورزشکاران سازمان یافته را ارتقا دهیم.

فدراسیون شطرنج برای برگزاری مسابقات بین‌المللی در کرمان اعلام آمادگی کرد
پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان

وی عنوان کرد: نگاه ما به توسعه ورزش استان کرمان اینست که با انجام کار علمی مبتنی بر سند آمایش و اسناد بالا دستی، بتوانیم زیرساخت های مناسب در مسیر توسعه ورزش استان ایجاد کنیم.

متولی ورزش استان کرمان در ادامه با اشاره به نقش پیشکسوتان در تمامی ورزش ها و نمود آن در شادابی و نشاط عمومی گفت: ویترین زیبایی از ورزش استان کرمان شکل گرفته و صنایع این استان تیم داری می کنند.

وی ادامه داد: ما پیگیری می کنیم که این مدل هدفمند شود تا سقف ورزش استان باید بر سر تمامی ورزشکاران بومی استان گسترده شود و از آنان حمایت کنیم.

پاریزی افزود: استقرار فعالیت شطرنج در شهر و شهرستان کرمان بایستی باعث خروجی و منتج به استاد بزرگ شطرنج شود، باید الگوهایی ساخته شود که نسل جوان ما را ترغیب و تشویق کند تا در این مسیر گام بردارند و موفق شوند.

کرمان به قطب شطرنج کشور تبدیل شود

وی عنوان کرد: فدراسیون شطرنج نیز کمک کند تا کرمان به قطب شطرنج کشور تبدیل شود تا به تبع آن شاهد رشد ورزش ملی باشیم، همچنین ظرفیت های این استان در کرسی های فدراسیون افزایش یابد.

پاریزی گفت: بیش از ۵۴۴ برنامه فرهنگی، ورزشی و قهرمانی برای هفته تربیت بدنی و ورزش در استان کرمان برنامه ریزی کردیم و امیدوارم با تعداد برنامه های هیات ها این رقم افزایش یابد و به ظرفیت های ورزش استان کمک کند.

معضلی به نام معتادان متجاهر برای شطرنج کرمان

سرپرست هیات شطرنج استان کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه ما در شطرنج استان کرمان ۲ معضل اصلی داریم گفت: طاقچه های اطراف هیات شهرستان کرمان به پناهگاه کارتن خواب ها تبدیل شده و در این شرایط خانواده ها به سختی می توانند اعتماد کنند و بچه های خود را برای آموزش به این هیات بفرستند.

میلاد مقیمی زاده افزود: خانواده ها برای ورود به هیات شطرنج شهرستان کرمان دچار مشکل روانی می شوند زیرا معتادان متجاهر در پارک کنار هیات حضور دارند لذا تلاش کردیم کوچه کنار هیات را از شهرداری بگیریم و در صورت دریافت مجوز این کوچه امنیت آن را برقرار می کنیم.

فدراسیون شطرنج برای برگزاری مسابقات بین‌المللی در کرمان اعلام آمادگی کرد
مقیمی زاده سرپرست هیات شطرنج کرمان

وی عنوان کرد: از ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ تعداد ۳۲ کمیته تخصصی و غیر تخصصی تشکیل دادیم و ضمن فعال کردن بعد اجتماعی ورزش، از حوزه قهرمانی هم غافل نبودیم، ۸۰ درصد هیات های شهرستان ها را ساماندهی و اکنون ۲۱ شهرستان ما صاحب سرپرست هیات هستند.

سرپرست هیات شطرنج استان کرمان ادامه داد: چندین دوره مسابقات ازجمله برای نخستین بار مسابقات زیر ۱۸ سال جام گرامیداشت استاد صفری نژاد را برگزار کردیم و هر مسابقه از این پس به نام یک پیشکسوت مزین می شود تا از تجربه استفاده و جایگاه پیشکسوتان را ارج نهیم.

وی با بیان اینکه در دوران سرپرستی هم می توان کار کرد گفت: حرکت هایی در این مدت انجام دادیم و کارهای بزرگی هم در آینده باید انجام دهیم، جایگاه شطرنج استان این نیست و نیاز به حمایت و کار دارد.

مقیمی زاده همچنین با قدردانی از اداره کل ورزش و جوانان استان برای حمایت از خانواده شطرنج کرمان تصریح کرد: تلاش کردیم در این مدت مشخصات اولیه یک ساختمان را در محل خانه شطرنج کرمان به وجود بیاوریم تا کلنگ بیهوده نزده باشیم.

وی خطاب به جامعه شطرنج استان کرمان افزود: خانه خود را خودتان بسازید همه کمک می کنند اما این خانه به همت خودتان ساخته می شود.

متولی شطرنج استان کرمان در پایان تاکید کرد: قول می دهیم ثانیه و دقیقه ای از ساخت خانه شطرنج استان کرمان کوتاهی نکنیم.

همچنین در این آیین از محمودرضا امیاری سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی، غزل کارگر از قهرمانان خردسال، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، کمال جوانمرد مدیرکل پیشین ورزش و جوانان استان و پژمان افشانی بازیگر سینما و تلویزیون قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha