استقلال در کوره سبز، ذوب خواهد شد؟

اصفهان- ایرنا- تیم‌های استقلال و ذوب آهن عصر امروز(جمعه) در شرایطی به مصاف هم می‌روند که هر ۲ نیاز مبرم به بُرد دارند و باید دید استقلال در کوره سبزپوشان ذوب خواهد شد یا سهراب بختیاری‌زاده می‌تواند استقلال را با ۲ برد به سرمربی جدید تحویل دهد.

به گزارش ایرنا، ذوب‌آهن اصفهان عصر امروز در دیداری حساس در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر فوتبال کشور در ورزشگاه شهر قدس مهمان آبی پوشان پایتخت خواهد بود و این در شرایطی است که شاگردان محمد ربیعی، سرمربی تیم ذوب آهن در هفت هفته ابتدایی لیگ برتر نتایج خوبی کسب نکردند و در آخرین دیدار که هفته پیش برگزار شد مقابل آلومینیوم اراک در فولادشهر با چهار گل شکست خوردند.

در سوی دیگر میدان، استقلال تهران که هنوز درگیر انتخاب سرمربی است و در جدول رده‌بندی نیز شرایطی مشابه ذوب آهن دارد، هرچند هفته پیش برابر تیم هوادار با نتیجه پرگل چهار بر یک به برتری رسید اما این پیروزی برابر تیم قعرنشین موفقیت چندان بزرگی نبود.

بدون تردید امشب سهراب بختیاری‌زاده مربی استقلال که این روزها به‌عنوان هدایت کننده تیم روی نیمکت آبی‌پوشان می‌نشیند به‌دنبال کسب پیروزی است تا بتواند استقلال را با ۲ برد متوالی به سرمربی جدید تحویل دهد اما شاگردان محمد ربیعی به تهران رفته اند تا با دست پر به اصفهان بازگردند.

استقلال در کوره سبز، ذوب خواهد شد؟

استقلال در ۶ بازی خود در لیگ برتر نتوانست دروازه اش را بسته نگه دارد و با یک بازی کمتر نسبت به سایر رقیبان با هشت امتیاز در رده هشتم جدول لیگ برتر قرار دارد؛ ذوب آهن نیز با هفت امتیاز، رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر عملکرد نه‌چندان موفق خط دفاع آبی‌پوشان در فصل جاری، استقلال در دیدار امشب سه مدافع خود یعنی ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی و ایمان سلیمی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و به نظر می‌رسد جلال‌الدین ماشاریپوف و گائل کاکوتا نیز به‌دلیل دیر اضافه شدن به تمرین‌های آبی‌پوشان به‌خاطر حضور در بازی‌های ملی نتوانند عملکرد خوبی در میانه میدان برای تیم خود داشته باشند.

به نظر می‌رسد سهراب بختیاری‌زاده قصد دارد همانند دیدار قبلی، آبی‌پوشان را با آرایش ۲-۵-۳ روانه میدان کند؛ سیدحسین حسینی که بر خلاف فصل گذشته تا به اینجای کار نتوانسته بود دروازه استقلال را بسته نگه دارد، توسط باشگاه محروم شد و به همین دلیل احتمالا محمدرضا خالدآبادی درون دروازه قرار می‌گیرد.

ضعف خط دفاعی استقلال می‌تواند به مهاجمان ذوب آهن این فرصت را بدهد که بتوانند شم گلزنی خود را نشان دهند بویژه آنکه سیدحسین حسینی دروازه‌بان آبی‌پوشان از سوی احمد شهریاری رییس هیات مدیره استقلال از حضور در تمرین‌های این تیم منع شد و به احتمال زیاد در بازی امشب حضور نخواهد داشت.

از سوی دیگر نقطه قوت ذوبی‌ها، حضور مرتضی تبریزی مهاجم با تجربه‌ این تیم در ترکیب سبزپوشان است، این مهاجم که در لیگ‌های هجدهم و نوزدهم در جمع آبی‌پوشان حضور داشت و حتی در لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال به میدان رفته و گلزنی کرده است، پس از استقلال راهی سیرجان شد و دوران موفقی را در تیم گل‌گهر پشت سر گذاشت و پس از آن به آلومینیوم اراک رفت و هم اکنون همراه با ذوب‌آهن به‌دنبال انتقام از تیم سابق خود است.

استقلال در کوره سبز، ذوب خواهد شد؟

البته استقلال نیز می تواند در بازی امشب از محمدحسین اسلامی هافبک ۲۳ ساله فصل پیش گاندوها بهره ببرد که توانسته از ابتدای این فصل که راهی استقلال شده است بازی های خوبی را به نمایش بگذارد و در بیشتر دیدارها در ترکیب اصلی استقلال به میدان رود که البته در دیدار استقلال مقابل هوادار به‌دلیل حضور مهرداد محمدی از ابتدا وارد بازی نشد ولی بی شک از انگیزه بالایی برای تقابل با تیم سابق خود برخوردار است و به نظر می‌رسد از ابتدا به میدان می‌رود.

ترکیب احتمالی ذوب آهن مقابل استقلال

هر چند ذوب‌آهن در دیدار هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه فولادشهر مقابل آلومینیوم شکست سنگینی را تجربه کرد ولی دلیل اصلی آن بازی‌خوانی مجتبی حسینی سرمربی آلومینیوم بود که آشنایی خوبی از ذوب آهن داشت و به‌نظر نمی رسد ترکیب احتمالی ذوب آهن در دیدار امشب تفاوت چندانی با آن دیدار داشته باشد.

به این ترتیب انتظار می رود امشب، داوود نوشی صوفیانی، امیرحسین رنگرز جدی، سیدمحمد قریشی، رامتین سلیمان‌زاده، فردین یوسفی، مجید علیاری، کمال کامیابی‌نیا، پدرام قاضی‌پور، محسن آذرباد، فریبرز گرامی و گریکول چابرادزه در ترکیب اولیه ربیعی با پیراهن ذوب آهن مقابل آبی پوشان قرار بگیرند.

حال باید دید جدال این ۲ تیم که هر کدام به بُرد نیاز مبرم دارند به سود کدام‌یک خاتمه خواهد یافت، نتایج پنج تقابل قبلی ۲ تیم نشان می‌دهد که دست برتر را استقلال دارد چرا که چهار بازی را آبی‌پوشان برنده شدند و یک دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است.

به گزارش ایرنا، تیم‌ فوتبال ذوب آهن اصفهان در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر از ساعت ۱۸:۳۰ عصر روز (جمعه) در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف استقلال تهران خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha