ارایه خدمات دندانپزشکی به ۲۵۰۰ مددجو در مناطق محروم قزوین

قزوین - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین گفت: ۲ هزارو ۵۰۰ مددجو در مناطق محروم قزوین طی ۶ ماه نخست سال جاری از خدمات گروه‌های جهادی دندانپزشکی بهره‌مند شدند.

همت امانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از اهداف کمیته امداد استان در راستای خدمت به ولی نعمتان و مددجویان تعامل با گروه های جهادی در جهت رفع نیازهای روز جامعه و محرومیت زدایی بوده که خدمات ارزشمندی در راستای بهداشت افراد اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: اولویت کمیته امداد برای فعالیت گروه‌های جهادی ارایه خدمات در مناطق محروم و کمتر برخوردار است و در ۶ ماه نخست سال چند گروه جهادی شامل دندانپزشک و پزشک تشکیل شده و به مناطق محروم اعزام شدند.

امانی تصریح کرد: از عمده فعالیت‌های جهادی در حوزه بهداشت و سلامت می‌توان به استقرار ۷۰ دندانپزشک به مدت سه روز در استان و ارایه خدمات بهداشت و دندان اشاره کرد که در قالب آن ۳۵۰ خانوار تحت پوشش ۶۰۰ خدمت دریافت کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین بیان کرد: در حال حاضر نیز یک گروه جهادی متشکل از ۲۰ پزشک و دندانپزشک در محمود آباد نمونه قزوین به مددجویان کمیته امداد خدمات ارایه می کنند و پیش از این نیز در مناطق شهرستان آوج، طارم و آبیک حضور داشتند که نشان از تعامل بسیار خوب با گروه‌های جهادی است.

وی همچنین به ارایه خدمات عمرانی از طریق گروه‌های جهادی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: از آنجایی که بحث ساخت مسکن و مباحث عمرانی بسیار هزینه‌بر بوده و گاهی منازل مناطق محروم نیاز به ترمیم و بازسازی دارد، کمیته امداد قزوین گروه های جهادی را جهت برطرف کردن نیازهای جامعه هدف در مناطق محروم و دور افتاده سازماندهی کرده است.

امانی ادامه داد: در سال جاری بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق قرارگاه جهادی حاج عبدالله والی به استان قزوین تخصیص داده شد تا از طریق ساماندهی و هماهنگی با گروه های جهادی برای ۲۵۰ خانوار مناطق محروم و کمتر برخوردار سرویس بهداشتی و حمام مناسب ساخته شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: کمیته امداد خمینی(ره) استان قزوین در بحث ارایه خدمات از طریق گروه های جهادی سعی دارد تمام نیازمندان و مددجویان را تحت پوشش قرار دهد، در همین راستا در بحث خدمات گروه های جهادی ۷۰ درصد خدمات به افراد تحت پوشش و ۳۰ درصد نیز به نیازمندانی که تحت پوشش قرار نداشتند، ارایه شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین گفت: در حال حاضر ۳۱ هزار خانوار در استان قزوین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که جمعیتی معادل ۵۷ هزار نفر را شامل می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha