سکوت سازمان‌های بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی مایه شرمساری است

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: سکوت سازمان‌های بین‌المللی و مدافعان به اصطلاح حقوق بشر در برابر وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی مایه تاسف و شرمساری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، یک سال است که در غزه جنایت می کند و سازمان ملل هم سکوتی معنادار کرده است.

وی یادآور شد: تاکنون هزاران نفر در غزه و لبنان مظلومانه توسط رژیم غاصب صهیونیستی شهید و زخمی شده‌اند و کسی هم پاسخگوی این وضعیت نیست.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه دنیای امروز آلوده به بمب و موشک و کشتار مردم بی گناه شده است، افزود: رژیم صهیونیستی از جاده انسانیت و تمام خطوط قرمزها عبور کرده و این جسارت ناشی از بی تفاوتی جهان اسلام و سازمان ملل است.

ماموستا رستمی بر لزوم بیداری حاکمان اسلامی و اتحاد جهان اسلام در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و کمک به مردم غزه و لبنان تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها از مدیران خواست صادقانه برای رفع مشکلات مردم گام بردارند و اضافه کرد: مدیری شجاع است که بودجه تخصیصی دولت را در ارگان تحت امر به طور کامل و به صورت صحیح هزینه کند.

خطیب جمعه سنندج همچنین از شهرداری خواست حقوق کارکنان و کارگران خود را به موقع پرداخت کند تا این قشر ضعیف و تلاشگر دچار مشکل نشوند.

ماموستا رستمی در بخش پایانی خطبه‌ها از بانوان خواست حجاب اسلامی را رعایت کنند و ادامه داد: بی‌حجابی و بی تفاوتی نسبت به آموزه‌های اسلامی افتخار نیست، چراکه سعادت در گرو عمل به دستورات خداوند و پیامبر(ص) است.

نامه علمای اهل سنت به رهبر معظم انقلاب برای احداث مسجد جامع اهل سنت در تهران و موافقت رهبری، لزوم نظارت بر بازار و عرضه کالاهای اساسی و دارو و مقابله با گرانفروشی، از دیگر مطالبی بود که وی به آن اشاره داشت.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha